Start > Körkortsforum > Vad ska jag tänka på vid uppkö…

Vad ska jag tänka på vid uppkörning

Gäst 2016-08-25 20:23 ! Citera #
Hej! jag ska ha uppkörning mindre är 4 dagar. vill veta vad jag måste tänka på extra? vilka saker blir man kuggad på vid uppkörning?
Gäst 2016-08-25 20:49 ! Citera #
Kolla alltid på backspegeln när du bromsar,planera,fokusera,kolla backspegeln sen sido sen döda vinkeln sen blinkers när du vill byta körfält,håll avstånd till bilen framför,kör lugnt
Gäst 2016-08-25 22:01 ! Citera #
God uppsikt hela tiden. Om du glömmer uppsikten eller t.ex. byter körfält för impulsivt kommer du anses som smått farlig.

Hastighetsanpassa. Kör sakta vid skymd sikt i stadstrafik. Släpp gasen lite innan inför en skymd kurva. Släpp gasen när du närmar dig ett övergångsställe, även om du bedömer att sikten är god och du inte ser någon nära övergångsstället.

Men viktigast, du måste inge förtroende. Verka lugn även om du är nervös inombords, gör ALDRIG något impulsivt. Verka metodiskt och analyserande.
Gäst 2016-08-25 22:12 ! Citera #
Stressa aldrig. Vissa situationer i trafiken kräver att man är på hugget men i många fall kan det vara bättre att tänka till lite och sen handla. Ditt beteende ska vara metodiskt och inte impulsivt. Impulsivitet skapar ofta farliga situationer. Du kommer långt i inspektörens ögon bara genom att ge ett förtroendegivande intryck.
Gäst 2016-08-26 06:42 ! Citera #
Tack så mycket för alla svar, hoppas att det kommer gå bra, för vill verkligen fixa körkort. :)
A 2016-08-26 13:05 ! Citera #
Lycka till!

Själv har jag för dålig uppmärksamhet. Och jag vet inte hur jag ska lyckas bli bättre på det. Jag vet att man ska öva. Men det verkar inte hjälpa. Har ändå kört rätt mycket.
Gäst 2016-08-26 14:55 ! Citera #
Du ska köra på samma sätt som har gjort att du är redo för uppkörningen... helt enkelt :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor