Start > Körkortsforum > Vilken tid på dagen är bäst fö…

Vilken tid på dagen är bäst för uppkörningen?

Viktor 2016-08-23 21:45 ! Citera #
Hej alla,

Tänkte boka tid för uppkörning provet och undrar vilken tid på dagen som är bäst. De punkter jag fortfarande behöver hjälp med är ”trafiksäkerheten” , det är därför jag tänker träna varje dag i 1 månad.

Jag vet att man ska träna på alla situationer men man vill ändå inte göra det värre för sig om man är som mig och behöver träna på säkerheten.

Tack.
A 2016-08-23 22:26 ! Citera #
Ingen aning. Själv kommer jag köra upp tidigt på morgonen. Känns bra att ha det gjort så tidigt som möjligt på dagen och direkt efter man har sovit.

Men jag vet inte vad som är bäst.
Gäst 2016-08-24 00:53 ! Citera #
Eftermiddag = lite svårare och köra = mycket trafik = mindre övningar

Förmiddag = mindre trafik = lättare och köra = mer övningar
InteSmart 2016-08-24 19:53 ! Citera #
Gäst 2016-08-24
Eftermiddag = lite svårare och köra = mycket trafik = mindre övningar

Förmiddag = mindre trafik = lättare och köra = mer övningar
Snarare man måste kunna vara trafiksäkert efter uppkörningen än att köra rundor och låtsas ingenting.
Gäst 2016-08-25 09:11 ! Citera #
InteSmart 2016-08-24
Snarare man måste kunna vara trafiksäkert efter uppkörningen än att köra rundor och låtsas ingenting.
En uppkörning är ett prov där man får visa att man kör tillräckligt bra, för att på egen hand senare fortsätta träna, Men köra själv.

Fredag förmiddag vid 10.30 tiden är en väldtigt bra dag och tidpunkt att göra sin uppkörning på
Japp 2016-08-25 11:37 ! Citera #
Men egentligen så spelar det ju ingen roll, man ska ju klara av att köra alla tider på dagen.
Gäst 2016-08-25 14:49 ! Citera #
Japp 2016-08-25
Men egentligen så spelar det ju ingen roll, man ska ju klara av att köra alla tider på dagen.
Håller med!!!

Måste man köra upp vid vissa tider bara för att man är osäker så är man inte fullt redo ännu...

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest