Behöver hjälp med ett par frågor
Hej
Jag behöver lite hjälp med ett par frågor. Kolla in bilderna i länkarna nedan:
1: ”drive.google.com/file/d/0Bw59PPVkAI_dbm95UGdhTDFDRVFRMEFKZVZvOHlnUUZsSG5Z/view?usp=sharing”
2: ”drive.google.com/file/d/0Bw59PPVkAI_dbTFaNTl6UmtuZno1bzE0eFlfYWRwSU5jS2tZ/view?usp=sharing”
3: ”drive.google.com/file/d/0Bw59PPVkAI_dTHhfZXRLY01KY3Y0ckJCRGE2SDU0M2l6YmFZ/view?usp=sharing”
Jag har räknat och vridit på timmar hit och dit men hur jag än vänder på det så får jag fel svar.
Hjälp vore tacksamt.
Mvh
Johan
Skriv frågorna här, orkar inte hålla på att flaxa fram och tillbaka hela tiden
Hej
Jag behöver lite hjälp med ett par frågor. Kolla in bilderna i länkarna nedan:
1: ”drive.google.com/file/d/0Bw59PPVkAI_dbm95UGdhTDFDRVFRMEFKZVZvOHlnUUZsSG5Z/view?usp=sharing”
2: ”drive.google.com/file/d/0Bw59PPVkAI_dbTFaNTl6UmtuZno1bzE0eFlfYWRwSU5jS2tZ/view?usp=sharing”
3: ”drive.google.com/file/d/0Bw59PPVkAI_dTHhfZXRLY01KY3Y0ckJCRGE2SDU0M2l6YmFZ/view?usp=sharing”
Jag har räknat och vridit på timmar hit och dit men hur jag än vänder på det så får jag fel svar.
Hjälp vore tacksamt.
Mvh
Johan
Jag vet inte svaren, men har också gjort repetionsfrågorna på Elevcentralen men har aldrig fått någon av dessa frågor. Det tycker jag är konstigt.
”Du är på din hemort och har minskat veckovilan så mycket som är tillåtet. Hur lång måste viloperioden minst vara när du senare ska kompensera den minskade veckovilan?”
Alternativen är:
11 timmar
12 timmar
17 timmar
18 timmar
30 timmar
Jag svarade 18 timmar men det är tydligen fel.
En annan fråga lyder:
”Du ska överta ett tungt fordon i en ort 20 mil från din normala arbetsplats. Du kör din privata personbil till denna ort. Hur ska du redovisa denna tid?”
Som dygnsvila
Som aktivt arbete
Som körtid
Jag valde Dygnsvila vilket var fel.
En till fråga som lyder:
Du har arbetat som bilden visar. Kl 18.00 börjar du tvätta ditt fordon. Hur länge kan du göra detta om du ska ha en normal dygnsvila?
Bilden visar:
06.00-08.00 Lastning
08.00-18.00 Körning - raster - lastning/lossning
18.00 - Påbörjar tvätt av mitt fordon-
Svarsalternativen är:
Jag kan inte påbörja arbetet med tvätt av fordonet, för då bryter jag mot reglerna om kör- och vilotider
Jag kan tvätta till kl 19.00
Jag kan tvätta till kl 21.00
Jag kan tvätta hur länge som helst, bara jag har en dygnsvila innan jag börjar köra igen
Jag valde till 21.00 men det var fel. Jag tänkte så här att arbetet börjar 06.00 och slutar 21.00 vilket innebär att han jobbat 15 timmar av 24 timmar, d.v.s., 24 timmar - 15 timmar = 9 timmar. Där de 9 timmar är en reducerad dygnsvila.
Fan vad konstiga frågor,är det för b-körkort?
Håller med, detta kan inte vara för B-körkort
Frågorna är för C-CE kort.
Om jag ska gissa mig fram lite här... ett tag sen jag tog C-kortet.
1: Tvätta till 19:00.
2: 30 timmar.
3: Som aktiv arbete.
Senaste foruminläggen
Rubrik