Start > Körkortsforum > Körde själv första gången igår

Körde själv första gången igår

Gäst 2016-10-07 20:16 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Din nervositet släpper ju mera du kör, så om du inte kör så ofta så kommer du oftast alltid vara nervös när du sätter dig bakom ratten. Men kör du ofta så får du ju även mer körerfarenhet och därmed slipper du nervositeten :D
Tack! Ja du har helt rätt, måste ge mig ut på vägarna direkt..så jag inte blir en sån som blir nervös av att köra (typ min morsa) :-)

Problemet är väl lite att jag inte kommer ha daglig tillgång till bil.

Hur gjorde ni? Köpte bil direkt eller hyr bil nån vecka i månaden?
Gäst 2016-10-07 20:41 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Tack! Ja du har helt rätt, måste ge mig ut på vägarna direkt..så jag inte blir en sån som blir nervös av att köra (typ min morsa) :-)

Problemet är väl lite att jag inte kommer ha daglig tillgång till bil.

Hur gjorde ni? Köpte bil direkt eller hyr bil nån vecka i månaden?
Ja det tycker jag verkligen att du ska göra, och det är som allra viktigast att köra mycket just när man fått sitt körkort.
För man behöver få körerfarenheten när man har ett nytaget körkort, att få köra mycket själv och visa för sig själv att man kan och därmed slippa bli nervös :)

Att du inte har tillgång till egenbil är ju då ett liiitet problem, men dom gånger du har det, så be att få köra varje gång!
Jag hade sådan tur att vi fick ärva en bil från min sambos mormor som gick bort 5 månader innan vi påbörjade med körkortet. Så när jag eller sambon var klara med allt så fick vi bilnyckeln i handen, så jag hade bil från första dagen efter avklarat körkort, och har sedan dess kört i stort sett varje dag :D
Gäst 2016-10-07 20:48 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Ja det tycker jag verkligen att du ska göra, och det är som allra viktigast att köra mycket just när man fått sitt körkort.
För man behöver få körerfarenheten när man har ett nytaget körkort, att få köra mycket själv och visa för sig själv att man kan och därmed slippa bli nervös :)

Att du inte har tillgång till egenbil är ju då ett liiitet problem, men dom gånger du har det, så be att få köra varje gång!
Jag hade sådan tur att vi fick ärva en bil från min sambos mormor som gick bort 5 månader innan vi påbörjade med körkortet. Så när jag eller sambon var klara med allt så fick vi bilnyckeln i handen, så jag hade bil från första dagen efter avklarat körkort, och har sedan dess kört i stort sett varje dag :D
Tack för tips och pepp!!! Tummen upp, verkligen :-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest