Hej alla! Jag ser bara massor negativa trådar här med personer som kuggat.. Trist tänkte jag när jag såg det för några dagar sedan, så jag lovade mig själv att skapa en tråd om jag klarade provet! För annars kanske ni som läser här på forumet får ett intryck av att det är omöjligt att klara.. Vilket det verkligen inte är.
Jag gjorde det för första gången och fick som rubriken anger 60 av 65 rätt. För mig var det väldigt enkelt. Jag ser att många som kuggat endast har pluggat några dagar. Hur kan ni då bli förvånade när ni kuggar? Skärpning!
Jag lärde mig alla märken i märkesboken och körde igenom läroboken för B-behörighet. Sedan körde jag ”Test på tid” här på körkort online tills dess att jag fick över 90 % på varje försök. Totalt har jag svarat rätt på 1023+201 frågor. Allt detta gjorde jag på 2 veckor och la inte ner allt för lång tid på det varje dag. Cirka 3 timmar per dag skulle jag säga.
Så min rekommendation är: Kör test på tid tills du får över 90 % 3-5 gånger i rad! Sen kompletterar du med det som du lär dig bäst på, om det nu är att läsa boken, göra test eller fråga kompisar/föräldrarna. Var noga med att läsa beskrivning/förklaring på de frågor ni svarat fel på!
Lycka till alla nu! Nästa torsdag kör jag upp för första gången.. Håll tummarna!