Start > Körkortsforum > Klarade första försöket - 60 a…

Klarade första försöket - 60 av 65 rätt

Daniel 2016-08-18 19:05 ! Citera #
Hej alla! Jag ser bara massor negativa trådar här med personer som kuggat.. Trist tänkte jag när jag såg det för några dagar sedan, så jag lovade mig själv att skapa en tråd om jag klarade provet! För annars kanske ni som läser här på forumet får ett intryck av att det är omöjligt att klara.. Vilket det verkligen inte är.

Jag gjorde det för första gången och fick som rubriken anger 60 av 65 rätt. För mig var det väldigt enkelt. Jag ser att många som kuggat endast har pluggat några dagar. Hur kan ni då bli förvånade när ni kuggar? Skärpning!

Jag lärde mig alla märken i märkesboken och körde igenom läroboken för B-behörighet. Sedan körde jag ”Test på tid” här på körkort online tills dess att jag fick över 90 % på varje försök. Totalt har jag svarat rätt på 1023+201 frågor. Allt detta gjorde jag på 2 veckor och la inte ner allt för lång tid på det varje dag. Cirka 3 timmar per dag skulle jag säga.

Så min rekommendation är: Kör test på tid tills du får över 90 % 3-5 gånger i rad! Sen kompletterar du med det som du lär dig bäst på, om det nu är att läsa boken, göra test eller fråga kompisar/föräldrarna. Var noga med att läsa beskrivning/förklaring på de frågor ni svarat fel på!

Lycka till alla nu! Nästa torsdag kör jag upp för första gången.. Håll tummarna!
Gäst 2016-08-18 20:24 ! Citera #
Hej... jag har svarat allt på elevcentralen.se, körkortplus ca 4000 gg läste boken men kuggat 2 gg! Känner mig värdelös! Jag har annat språk och det gör ännu mer svårt!
Gäst 2016-08-18 21:01 ! Citera #
Grattis! Har någon på den här sidan fått alla rätt? Lr finns det någon statistik över hur många som får alla rätt.
Gäst 2016-08-18 21:15 ! Citera #
Gäst 2016-08-18
Hej... jag har svarat allt på elevcentralen.se, körkortplus ca 4000 gg läste boken men kuggat 2 gg! Känner mig värdelös! Jag har annat språk och det gör ännu mer svårt!
Det måste finnas en gemensam nämnare bland de frågor som du brukar ha fel på, plugga hårt på just dessa områden.
Gäst 2016-08-18 21:26 ! Citera #
Gäst 2016-08-18
Vad trist! Det har nog mycket att göra med att Svenska inte är ditt modersmål. Jag har själv studerat på annat språk och jag tyckte att det blev väldigt mycket svårare. Jag kan rekommendera dig att försöka studera på just de ämnen som du har svårt för! Försök att inte bli frustrerad eller arg, då blir det svårare att lära sig. Ta den tid som du behöver och ge inte upp! Du klarar det säkert vid nästa försök, för jag ser att du verkligen ansträngt dig! Lycka till!
Gäst 2016-08-19 05:48 ! Citera #
59 av 52

Mitt tips tänkt logiskt och läs frågorna. Det är viktigt att ha studerat sedan tidigare till provet.
Gäst 2016-08-19 13:46 ! Citera #
Gäst 2016-08-18
Det måste finnas en gemensam nämnare bland de frågor som du brukar ha fel på, plugga hårt på just dessa områden.
Hej! Jag kuggade 2 gg med 51 poäng på båda prov... man kan ej andas... det är för kort tid... jag skulle behöva 60 min...jag är mor, har annat språk och det är svårt! Jag ska försöka svara för mig själv innan jag väljer... om det är en nej då läser jag svaret som har en nej...jag gissar ibland pga tid... det är för mycket svar att läsa...jag ska bli en respektfull förare... jag drömmer om ett svenskt körkort i mina händer! :lol: Tack för tipset! :)
Gäst 2016-08-19 13:50 ! Citera #
Gäst 2016-08-18
Vad trist! Det har nog mycket att göra med att Svenska inte är ditt modersmål. Jag har själv studerat på annat språk och jag tyckte att det blev väldigt mycket svårare. Jag kan rekommendera dig att försöka studera på just de ämnen som du har svårt för! Försök att inte bli frustrerad eller arg, då blir det svårare att lära sig. Ta den tid som du behöver och ge inte upp! Du klarar det säkert vid nästa försök, för jag ser att du verkligen ansträngt dig! Lycka till!
Hej! Jag kuggade 2 gg med 51 poäng på båda prov... man kan ej andas... det är för kort tid... jag skulle behöva 60 min...jag är mor, har annat språk och det är svårt! Jag ska försöka svara för mig själv innan jag väljer... om det är en nej då läser jag svaret som har en nej...jag gissar ibland pga tid... det är för mycket svar att läsa...jag ska bli en respektfull förare... jag drömmer om ett svenskt körkort i mina händer! :lol: Tack för tipset! :)
Gäst 2016-08-19 19:15 ! Citera #
Jag fick 61 när jag klarade första orovet i juli

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov