Start > Körkortsforum > Tre frågor

Tre frågor

Gäst 2016-08-17 13:10 ! Citera #
1. Vad gjorde du för fel på uppkörningen men ändå blev Godkänd ?

2. Hur länge körde du under Uppkörningen ?

3. Hur var säkerhetskontrollen ?
Dani 2016-08-17 20:28 ! Citera #
Det enda jag kommer på är att jag gjorde en hård inbromsning och gasade hårt en gång. Vid den hårda inbromsningen flög inspektören fram och tappade alla sina grejer på golvet, haha.

Sedan när jag skulle backparkera slank ”är jag för nära kanten?” ur mig och jag tänkte faaan vad dumt gjort av mig. Men han skrattade och sade att det fick jag reda ut själv.

Jag körde nog inte mer än 25 min.

Jag blev godkänd på min andra uppkörning och gjorde då ingen kontroll. Första gången fick jag kontrollera fotbromsen och styrservon.
R2d2 2016-08-19 10:05 ! Citera #
Gäst 2016-08-17
1. Vad gjorde du för fel på uppkörningen men ändå blev Godkänd ?

2. Hur länge körde du under Uppkörningen ?

3. Hur var säkerhetskontrollen ?
1. Motorstopp vid korsning när det slog om från rött och jag skulle köra iväg. Hade också halvtid placering efter en vänsterhängd (villaområde).

2. Ungefär 25 minuter.

3. Fick kolla ljus exkl dimljus.
Gäst 2016-08-19 13:09 ! Citera #
1. Stannade i korsning med högerregel där en annan bil hade företräde. Bilen ville inte köra och vinkade fram mig och jag körde. Det skulle inte jag gjort för det var han som skulle köra först.
2. 30-35 minuter
3. Öppna motor peka på allt och förklara hur jag ser låga nivåer på samtliga.
Gäst 2016-08-19 14:30 ! Citera #
Gäst 2016-08-19
1. Stannade i korsning med högerregel där en annan bil hade företräde. Bilen ville inte köra och vinkade fram mig och jag körde. Det skulle inte jag gjort för det var han som skulle köra först.
2. 30-35 minuter
3. Öppna motor peka på allt och förklara hur jag ser låga nivåer på samtliga.
Jag tycker det låter helt korrekt att du körde när den andra bilen vinkade fram dig. Regeltänk är inte alltid önskvärt, man måste samspela väl också.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor