Start > Körkortsforum > Har uppkörning om några dagar.…

Har uppkörning om några dagar. Tips?

X 2016-08-16 23:10 ! Citera #
Vad är det viktigaste att tänka på under uppkörningen? Det jag tänker mig är att köra lugnt och inte ta onödiga risker. Bromsa i god tid och se i god tid vad som kan hända framför. Något mer? Är eco drive väldigt noga? Räcker det om man släpper gasen i tid inför korsningar och om man hoppar växlar lite då och då?
Gäst 2016-08-16 23:38 ! Citera #
Viktigt att du visar honom/henne tydligt och klart att du tittar i speglarna, avsökningsrutinerna mm. Planera din körning exv ser du att det är rött, bort med gaspedalen och glid fram. Va lugn och lycka till :)
X 2016-08-16 23:47 ! Citera #
Gäst 2016-08-16
Viktigt att du visar honom/henne tydligt och klart att du tittar i speglarna, avsökningsrutinerna mm. Planera din körning exv ser du att det är rött, bort med gaspedalen och glid fram. Va lugn och lycka till :)
Tack. Kommer han se i mina ögon att jag kollar speglarna eller borde jag vrida på huvudet lite för att visa extra?
Gäst 2016-08-17 00:51 ! Citera #
Inspektören har en extra inre spegel som dem använder och ser vart du har blickarna och vad du fokuserar mest på! Men man kan ju alltid vrida huvudet lite extra ;)
Gäst 2016-08-17 07:36 ! Citera #
Jag körde upp igår, och jag försökte att inte vara för nervös. Jag tänkte att jag inte ska göra en uppkörning utan att jag ska köra runt en person och kör som du alltid kört, börja inte göra saker du inte är van vid för de märker dom.

Lycka till :)
Gäst 2016-08-20 10:00 ! Citera #
Jag hade uppkörning i onsdags... Jag ble lite nervös men inspektören var jätte snäll. Min typs är att inte köra för fort eller för sakta. Jag lämnade företräde till en gammal gubbe som var innan övergångsställe och planerade min körning. Var uppmärksam när man är i en enkelriktad gata o ska svägna vänster... komma in på en gata o se skyltar mm. Klarade på en gång?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest