Start > Körkortsforum > Uppkörning med deras bil

Uppkörning med deras bil

A 2016-08-16 13:49 ! Citera #
Hej!
Jag kör upp snart, och kommer köra upp med trafikverkets bil. Jag undrar hur ”lätta” de bilarna är att anpassa sig till, och om instruktörerna kommer visa förståelse för att man inte kört med den förut? Jag övningskörde i en främmande bil häromdagen och fick motorstopp när jag skulle köra iväg... Gick jättebra efter det men blev väldigt nervös inför uppkörningen, har hört att motorstopp = kugg.
Förarprövaren 2016-08-16 17:30 ! Citera #
A 2016-08-16
Hej!
Jag kör upp snart, och kommer köra upp med trafikverkets bil. Jag undrar hur ”lätta” de bilarna är att anpassa sig till, och om instruktörerna kommer visa förståelse för att man inte kört med den förut? Jag övningskörde i en främmande bil häromdagen och fick motorstopp när jag skulle köra iväg... Gick jättebra efter det men blev väldigt nervös inför uppkörningen, har hört att motorstopp = kugg.
Jag har arbetat som inspektör och bedömt ca 5 500 körprov för B. Du behöver inte oroa dig för ett motorstopp. De vet att det kan hända. Du kan läsa mer här:
https://uppkorningblog.com/2016/03/27/maste-korningen-vara-perfekt/
Mackan 2016-08-16 23:26 ! Citera #
Jag körde 2 ggr med 2 av deras bilar. Den ena var jätteskum, reagerade jättedåligt på 1ans väl så det jag fick massa motorstopp. Den andra var helt ok. De har förståelse för att man får motorstopp men det är viktigt att man hanterar motorstoppen på ett bra sätt. Jag bad att få känna in bilen innan vi började men det fick jag inte...
A 2016-08-17 05:25 ! Citera #
Tack för svaren, båda! Känns lugnare nu :D
Gäst 2016-08-17 15:07 ! Citera #
Förarprövaren 2016-08-16
Jag har arbetat som inspektör och bedömt ca 5 500 körprov för B. Du behöver inte oroa dig för ett motorstopp. De vet att det kan hända. Du kan läsa mer här:
https://uppkorningblog.com/2016/03/27/maste-korningen-vara-perfekt/
Körde med deras bil 3e gången. Kändes bra. Men jag körde förvisso 3 olika bilar medan jag övningskörde.

De visar dig innan var allt finns i bilarna dom handbroms, lyse, spegelreglage etc etc. Glömde hälften innan han satte sig. Men det var lugnt. En idiot som kom körandes i motsatt håll vände vänster precis framför oss i en korsning när vi skulle köra rakt fram. Kan lugnt säga att kontrollanten blev ursinnig och slängde sig på tutan.

Men han märkte att jag hade koll framåt och tvärbromsa så vi inte krockade och sedan lugnt körde vidare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo