Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

Jodye 2016-08-15 19:56 ! Citera #
Hej!
jag har uppkörning precis om 12 dagar
Har övningskört hemma och även med trafikskolan tio 70 minuters lektioner.

Vet någon ungefär rutan som man får köra? Och några tips som skulle vara t hjälp?

Mvh /
Jodye
Gäst 2016-08-16 13:35 ! Citera #
Varför måste du veta vart man brukar åka?
Är du redo för körkort så ska inte vägrutten spela någon roll, dessutom så är det basic bilkörning på normala vägar som du kommer få göra, och klarar du inte av det, ja då kommer du inte klara uppkörningen heller..
Så svårt är det faktiskt inte..
Gäst 2016-08-16 13:46 ! Citera #
Håller med den andra gästen. Dessutom skiljer sig vägen som inspektörerna tar så det är omöjligt att förutse i förväg.
jodye 2016-08-16 21:25 ! Citera #
Det är inte så att jag inte kan köra bil skulle då inte ha bokat uppkörning, utan är nyfiken! har aldrig gjort uppkörning och var bara lite nyfiken.
Gäst 3 2016-08-16 22:30 ! Citera #
jodye 2016-08-16
Det är inte så att jag inte kan köra bil skulle då inte ha bokat uppkörning, utan är nyfiken! har aldrig gjort uppkörning och var bara lite nyfiken.
Det finns massor med folk som bokar sin uppkörning förtidigt för att dom tror att dom är bättre än vad dom egentligen är. Så visst kan vi ha trott att du var likadan när du ställer en sådan fråga :)

Och precis som ”Gäst” skrev så är det svårt att säga exakt hur du kommer få köra då inspektörerna byter körrutt lite då och då. Och precis som första ”Gäst” skrev så är det inget som du behöver fundera på, det handlar som sagt inte om raketforskning, utan om bilkörning :D

Men kan berätta hur jag fick köra, tror dock inte denna rutt finns kvar då detta var över 2 år sedan.
Jag startade i centrum vid Södertälje Centrum, körde mot Scania, vidare in i Pershagen bland villorna, fick där stanna och backa runt hörn. Sedan bar det ut på stora vägen igen för att köra mot Järna, Fick vända vid Farstanäs och köra tillbaka samma väg till Södertälje Centrum.. Klarade på första försöket...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 01:43
4
I dag 00:14
9
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov