Start > Körkortsforum > Underkänd

Underkänd

Gäst 2016-08-15 16:55 ! Citera #
Hej allihopa,

Idag så hade jag mitt första teoriprov. Har pluggat järnet: läst ut hela boken, tränat vägmärken och övat en hel del på elevcentralen. Kände mig hyfsat säker och samlad när jag kom till trafikverket. Svarade på alla frågor och när jag kände mig nöjd, så tryckte jag på ”Avsluta prov”.

Dock så blev det Icke godkänt. Blev så besviken på mig själv. Kände mig uppgiven och ledsen. Resultatet blev 44. Det var alltså 7 frågor kvar till godkänt. Det känns så uselt, som värsta nederlaget. Allt detta dagen innan sista året på gymnasiet också... bra start.

Nu är det uppkörning på torsdag. Förhoppningsvis så går det mycket bättre.

Har ni några tips och råd? Finns det några mer här som också har blivit underkända på sina teoriprov? Hade varit skönt att få veta att man inte är ensam.

/E
Yajirou 2016-08-15 17:18 ! Citera #
Hej.

Synd att du inte klara det. Jag kuggade teoriproven också.
Mitt tips är att läs noga på de kategorierna som du har fel på samt läs även lite på de som du hade rätt på.
Dagen du har ditt teoriprov igen så plugga inget dagen före eller innan provet så din hjärna kan vila sig och ta sin tid med att ”sortera” informationen den fått.
Det var så jag gjorde efter 3 misslyckade prov. Insåg även att den första teoriprovet man gör, liknar ganska mycket den man gör tredje gången. Den andra är oftast en helt ny.

Lycka till.
Gäst 2016-08-15 21:09 ! Citera #
När jag skrev mitt teoriprov märkte jag att många var klara reda. efter halva tiden. Jag hade bestämt mig redan feån början att sitta kvar hela tiden. Läsa frågorna noga och titta på hela bilderna. Även om jag visste svaret så läste jag alla svarsalternativ och körde uteslutningsmetoden. Alla frågor jag inte kände mig säker på markerade jag så när jag gått igenom alla frågor gick jag igenom de markerade igen. Hade även på mig hörlurarna så det blev tyst. Fick 61/65 på första.
Gäst 2016-08-15 22:37 ! Citera #
Tack för era svar, tips och råd! Ska ha med mig det till nästa teoriprov, som jag då förhoppningsvis blir godkänd på. Nu sitter man uppe sent och pluggar lite extra på elevcentralen. Känns inte lika vemodigt längre, men är ändå väldigt besviken på mig själv. Men jaja, det är som det är. Tack återigen! Tar gärna emot fler tips och råd, ifall det finns någon mer därute :)

/E

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor