Start > Körkortsforum > Ska hyra bil

Ska hyra bil

Caroline 2016-08-10 17:32 ! Citera #
Hej.
Jag har bokat en bil på cirkle k den 22/8 och då blev det en Nissan micra.
Men har läst att långa personer ska undvika Nissan micra. Jag är 178 lång.

Någon som vet om jag är för lång för att kunna sitta i en sådan bil?

Mvh
Caroline
Micke 2016-08-10 20:00 ! Citera #
Caroline 2016-08-10
Hej.
Jag har bokat en bil på cirkle k den 22/8 och då blev det en Nissan micra.
Men har läst att långa personer ska undvika Nissan micra. Jag är 178 lång.

Någon som vet om jag är för lång för att kunna sitta i en sådan bil?

Mvh
Caroline
Hej Caroline!

Du kan strunta i vad du har hört, för jag har kört dom nyare Nissan Micra bilar som finns att hyra.
Och jag an säga att du kommer få plats med god marginal i den, jag är nämligen 184 cm..

Skjut bara tillbaka sätet så kommer du sitta som en ”sessa” ;)
Väldigt sköna bilar att köra, så koppla av och ha en bra bilresa :)

Mvh/ Micke
Caroline 2016-08-10 21:05 ! Citera #
Micke 2016-08-10
Hej Caroline!

Du kan strunta i vad du har hört, för jag har kört dom nyare Nissan Micra bilar som finns att hyra.
Och jag an säga att du kommer få plats med god marginal i den, jag är nämligen 184 cm..

Skjut bara tillbaka sätet så kommer du sitta som en ”sessa” ;)
Väldigt sköna bilar att köra, så koppla av och ha en bra bilresa :)

Mvh/ Micke
Hej Micke.
Tack.
Första gången jag ska köra själv.
Tog ju mitt kort på 3 månader den 5/7.

Mvh/Caroline
Micke 2016-08-11 10:40 ! Citera #
Caroline 2016-08-10
Hej Micke.
Tack.
Första gången jag ska köra själv.
Tog ju mitt kort på 3 månader den 5/7.

Mvh/Caroline
Hej Caroline.
Okej, vad roligt grattis :)

Ta det bara lugnt och kom ihåg vad du har lärt dig under din körutbildning så kommer detta gå super bra.
Men vad gällande bilen så har du inget att bekymra dig om, den är väldigt lättkörd och jag tycker att dom flesta borde ha en Nissan Micra som första bil för att få körerfarenhet...

MvH/Micke
Caroline 2016-08-11 14:49 ! Citera #
Ok
Tack :)

2 veckor efter jag tog kortet så körde jag och min sambo upp till Stockholm. Och jag fick prova på att köra i Stockholms stadstrafik i rusningstid och även köra i tunnel. Men det jobbigaste var de 4 filiga motorvägarna där uppe. Så har redan fått en hel del erfarenhet :)
Micke 2016-08-11 15:13 ! Citera #
Det är jättebra att du utsätter dig för jobbiga situationer när det kommer till bilkörning, det är då man lär sig att bli en bättre bilförare, så det gjorde du väldigt bra!

Och jag håller med om att motorvägen kan vara lite klurig i Sthlm, speciellt om man inte kommer därifrån eller aldrig har kört där. Men är man bara koncentrerad och tar det lugnt så kommer man dit man ska tillslut iaf, dock så finns det en del människor där som man undrar över hur dom fick sitt körkort :)

Själv så är jag född och uppvuxen i Sthlms-trakten, så man har kört där en del när man ska hälsa på familjen eller goda vänner. Men visst är det en viss skillnad på trafik om man som jag nu kommer från ”landet” (Katrineholm) :)

Det är jättebra att du kör mycket, min sambo tog körkort samtidigt som mig, men hon tycker att det är läskigt att köra. Så för det mesta är det bara jag som kör, men det gör mig inget då jag älskar att köra bil lika mycket nu som jag gjorde när jag fick körkortet för 3 år sedan :D
Caroline 2016-08-11 19:52 ! Citera #
Min sambo tog för 7 år sedan och älskar även han att köra fortfarande.
Och han jobbar i sthlm varannan vecka och hittar väldigt bra.
Så han hjälpte mig mycket.
GIllar inte de långa cykelfälten i stan som man först måste korsa om man vill komma in i körfältet längst till höger.
Och så säger de att Malmö är den farligaste staden att köra i....YEAH RIGHT!!!!!! hahaha
Micke 2016-08-12 11:25 ! Citera #
Förstår din sambo fullt ut :D

Sedan har ju alla större städer sina egna nackdelar när det kommer till bilkörning..
Sthlm har ju som du säger cykelpartierna, Norrköping har sina förbaskade spårvagnar som kan dyka upp när man är mitt inne i en rondell, Eskilstuna har bara en jäkla massa rondeller..
Har aldrig kört varken i Malmö eller Göteborg, men dom städerna har sina sämre sidor :)
Gäst 2018-01-23 15:55 ! Citera #
Oj vad det flirtas här!! ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov