Start > Körkortsforum > Vad är skillnad mellan cykelöv…

Vad är skillnad mellan cykelöverfart och cykelpassage???

Gäst 2016-08-10 20:41 ! Citera #
R ha 8-) [i][/i]
Gäst 2016-08-11 10:29 ! Citera #
Gäst 2016-08-10
Vi har läst terorin men vi kunde inte hitta svaret!!!!!! :x :x :x :x Annars skulle jag inte ställa frågan!
Jag vill inte ha dina jävla tips!!! :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Förlåt men du gjorde mig arg! :|
Då får du läsa teorin igen, får svaret finns där :D :D :D
Gäst 2016-08-14 19:32 ! Citera #
Cykelöverfart är markerat med väjningspilar, det är inte cykelpassage, där har du svaret.
Mange 2016-08-24 15:15 ! Citera #
Cykelöverfart är i princip ett övergångsställe för cyklar, bilar har väjningsplikt. Markerat med skylt som påminner om en cyklande ”herr går man”, och på vägen målad väjningsplikt samt ”sockerbitar”. Det finns också en fartdämpande åtgärd t.ex upphöjd bana.

Cykelpassage är bara namnet på där cyklister korsar en gata, endast markerat med ”sockerbitsmarkering” på vägen.
Här har cyklister väjningsplikt, men du är skyldig att anpassa farten. Om du korsar en passage när du svänger med bil så är det dock du som har väjningsplikt. Även så när du lämnar en cirkulationsplats.
Gäst 2016-08-24 15:56 ! Citera #
http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/Generella-trafikregler/Cykeloverfart/

Kolla det

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest