Start > Körkortsforum > Sväng på landsväg

Sväng på landsväg

Förarprövaren 2016-08-16 05:56 ! Citera #
Therese 2016-08-15
Jag vet helt ärligt inte själv varför jag ibland placerar mig fel.
Idag ringde Trafikverket och bokade om tiden så har min uppkörning imorgon,
Jag jämför min körning med min sambo som haft körkort i 6 år samt lastbilskkort
Så jag är inte bekväm hur jag kör för jag jämför mig själv hela tiden.

Har ni instruktörer någon förståelse att vi nybörjare inte kör lika bra som ni ?
Du kan sluta jämföra dig med din sambo och om han jämför sin körning med din så be hen sluta med det. Det leder inte till något bra.

Absolut har inspektören förståelse för att du är nybörjare och inte fixar allt till 100 %. Små misstag är att räkna med. Hur tänker du om grundplacering? Ska du svänga höger så håller du så långt till höger som möjligt. Ska du vänster så håll så långt till vänster som möjligt - men gå inte över på vänster sida så du hamnar i mötande körfält. Om du kör på enkelriktad gata och ska vänster placerar du bilen i det vänstra körfältet eller så långt som möjligt till vänster och det bara är ett körfält.
Prova dig inte för mycket och lita på din inspektör.
Tänk och titta långt framåt också så att du får tid att planera vart du är på väg, då brukat placeringen bli bättre.

Lycka till!
http://uppkorningblog.com
Alex 2022-01-25 14:53 ! Citera #
Hey, I think here in Sweden depends by the instructors if they like you or not sometimes.
I have done 4 test and fail 4 of them in period of 2 months. First two test I fail fairly because I do mistakes which they lead to failing of the test. In the last test I even book a lection before a drive and they told me I’m really good. That’s nice I was confident I do my test there where was a stop sign I stop but I stop like 3 meter before the white line because I couldn’t see it from snow. He fail me only because of that. I ask him to not do that because that’s not a big mistake so he can fail me, he told me that’s enaugh reasons to fail. I complain but no one care. I think Sweden have sometime unfair judgement when we talk about driving test. Maybe instructors are little bit racist some time (not all of them).

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest