Hej Therese!
Tråkigt att du kuggade på uppkörningen, men det går att reparera! Små detaljer som inte har någon betydelse för trafiksäkerheten ska inte leda till ett underkänt reultat. Så här står det bl.a. i Trafikverkets Handledning Körprov grund:
”Du (trafikinspektören - min kommentar) ska göra en helhetsbedömning utifrån kursplanens mål och kompetensområden. Det innebär att du ska kunna göra en bedömning utan att enstaka brister som är av liten betydelse för trafiksäkerheten påverka resultatet.”
Vad menar du med ”säkert”?
www.uppkorningblog.com
Säkerhetsmarginaler menade jag.
Allt de där fixade jag,
Men dock skulle jag stanna vid en stoppskylt, kollade i speglarna, stanna och kollade på vägen för att jag har grönt att köra ut. Men kuggade för att då glömde jag kolla i backspegeln just när jag skulle köra ut, han var inte så där jätte glad av Sig, ingen ursäkt för min kuggning. Men jag bad han prata med mig också för att då fokuserar jag på körningen och inte att jag skulle göra fel.
Sen klagade han på att jag reagerade för sent, men enligt boken ( teorin ) så står de klart och tydligt att oerfarna körare har längre reaktionstid ..
Så kan du ge mig ett bra tips nu hur man kanske kan klara det nästa vecka