En hand
Hej får man köra med endast en hand på ratten under uppkörningen??
Nej, båda händerna ska alltid vara på ratten, så länge du inte växlar, (då blir du ju tvungen att ha en hand på ratten, för du ska ju växla med den andra).
Tack för tipset, jag tänkte ifall om någon skulle ringa eller smsa mig under uppkörningen då blir jag tvungen att köra med en hand och hålla mobilen i andra handen, det går väl?
Tack för tipset, jag tänkte ifall om någon skulle ringa eller smsa mig under uppkörningen då blir jag tvungen att köra med en hand och hålla mobilen i andra handen, det går väl?
Ha ha haa! Du skojar med oss eller hur...?
Om du fixar din körning och ibland kör med en hand på ratten och den andra i knäet så går det bra. Allt som sker på en uppkörning är situationsanpassat, dvs är beroende av omständigheterna.
http://uppkorningblog.com
Ok tack alla för de bra svaren jag ska tänka på det ni sagt och alltid ha båda händerna på ratten.
Om någon ringer eller smsar h ahahah
Om någon ringer eller SMSar under uppkörningen bör du ignorera detta, bör säga sig självt. Att distrahera sig själv med ett samtal/chatt under bilkörning är ofta ett väldigt farligt beteende, något som du bör förstå om du har läst de teoridelar som handlar om risker. Hoppas du inte tror att det är acceptabelt att åka ut på vägarna och samtidigt vara en trafikfara, du riskerar inte bara din egen hälsa men också andra trafikanters. Visa respekt.
Självklart ska du ha en hand på ratten och sms:a med den andra.
Du blir godkänd direkt.
Jag kuggade uppkörningen idag fan också, som tur ringde ingen mig men det var en skiiit gammal äldre dam som körde jätte långsamt på vänsterfilen i E18 och jag körde om på högerfil och inspektören blev galen haha.
Hur tycker ni jag ska förbereda mig för nästa uppkörningen jag vet inte vad jag ska fokusera på.
Senaste foruminläggen
Rubrik