Start > Körkortsforum > Säkerhetskontrollen?

Säkerhetskontrollen?

Gäst 2016-08-09 10:29 ! Citera #
Hej!

Har uppkörning i övermorgon och är såklart jättenervös! Tydligen ska man göra en säkerhetskontroll innan man börjar köra och det kan jag, däremot vet jag inte riktigt hur dom vill att man ska göra..
Tex. om de säger ’’kontrollera motoroljan, spolarvätskan, och kylvätskan’’ Vad Gör man då? Är man själv räcker det ju att kontrollera med ’’ögonen’’, det går ju inte när man ska visa att man kontrollerar, vill dom att man pekar och kontrollerar? Flummig text men hoppas ni förstår..
Gäst 2016-08-09 10:32 ! Citera #
Öppna motorhuven och kolla så att vätskorna inte är under ”minimum” och visa vart de olika behållarna sitter :) Lycka till!
Linn 2016-08-09 11:06 ! Citera #
De ber dig inte göra en hel kontroll utan väljer ut en viss del. Jag blev ombedd att kontrollera några av de lampor som skulle komma till användning. Min lillasyster fick kontrollera bromsar. Lycka till!
Förarprövaren 2016-08-09 11:11 ! Citera #
Gäst 2016-08-09
Hej!

Har uppkörning i övermorgon och är såklart jättenervös! Tydligen ska man göra en säkerhetskontroll innan man börjar köra och det kan jag, däremot vet jag inte riktigt hur dom vill att man ska göra..
Tex. om de säger ’’kontrollera motoroljan, spolarvätskan, och kylvätskan’’ Vad Gör man då? Är man själv räcker det ju att kontrollera med ’’ögonen’’, det går ju inte när man ska visa att man kontrollerar, vill dom att man pekar och kontrollerar? Flummig text men hoppas ni förstår..
Hej!
Jag har arbetat som trafikinspektör och medverkat vid flera tusen säkerhetskontroller. Här har jag skrivit om hur det går till. Oroa er inte!
https://uppkorningblog.com/2016/03/30/sakerhetskontrollen/
Gäst 2016-08-09 22:31 ! Citera #
Om du kör upp i sollentuna kommer de bara kontrollera bromsservon och ljudet. detta gör du med att trycka på bromsen ca 3 gånger sedan hålla foten på bromsen och sedan starta motorn. om du känner att bromspedalen sjunker en bit fungerar den. ljudet är bara att du trycker på hornet

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor