Start > Körkortsforum > 2 gången

2 gången

Gäst 2016-08-14 14:57 ! Citera #
Gäst 2016-08-14
Nej :/ 800 Trafikverket samt 700 av lån av bil, sen vill min trafikskola att man ska ta lektionspaket varje gång man kuggat å de kosta närmare 3500
Låt dig inte kontrolleras av trafikskolan! Många är ärliga och seriösa men det förekommer säkert att man försöker ”mjölka” pengar ur elever.

Om du tycker att du är redo så kan du boka uppkörning på egen hand eller övertala trafikskolan att du tror att du kan klara av det utan ytterligare lektioner. I annat fall kan du öva privat på det du inte kan och sedan boka ny uppkörning genom trafikskolan.
Gäst 2016-08-15 23:04 ! Citera #
Gäst 2016-08-14
Låt dig inte kontrolleras av trafikskolan! Många är ärliga och seriösa men det förekommer säkert att man försöker ”mjölka” pengar ur elever.

Om du tycker att du är redo så kan du boka uppkörning på egen hand eller övertala trafikskolan att du tror att du kan klara av det utan ytterligare lektioner. I annat fall kan du öva privat på det du inte kan och sedan boka ny uppkörning genom trafikskolan.
Dom gör inte så här. Har man kuggat en gång så släpper dom inte iväg en på ny körning förens man haft körningar med trafikskolan, annars måste jag fixa egen bil och allt :/
Gäst 2016-08-15 23:15 ! Citera #
Gäst 2016-08-15
Dom gör inte så här. Har man kuggat en gång så släpper dom inte iväg en på ny körning förens man haft körningar med trafikskolan, annars måste jag fixa egen bil och allt :/
Nu vet jag inte vad du har för avtal med trafikskolan men normalt sätt tar trafikskolan en avgift för lån av dess bil, precis som att trafikverket tar betalt om du använder deras bil. Du måste alltså inte ut och jaga efter en bil med dubbelkommando bara för att du inte väljer att gå genom trafikskolan.

Om du tror att du inte behöver ytterligare lektioner så tycker jag inte att du bör låta trafikskolan stoppa dig. Att boka körprov är väldigt enkelt, det behöver du inte hjälp av trafikskolan med.

Däremot förstår jag om du har bildat en relation med trafikskolan och känner att du inte vill kringgå dem såhär i slutskedet, det kände jag också, men den relationen var för mig knappast värd ytterligare tusentals kronor.
Gäst 2016-08-16 13:23 ! Citera #
Klarade på andra :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo