Start > Körkortsforum > Körde lite för fort

Körde lite för fort

Gäst 2016-08-07 16:52 ! Citera #
På väg 70km/h körde 80km/h, missade fartkameran! va kommer o hända? jag tror inte att fartkameran blixtrade. Har körkortet på provtid. Bilen som jag körde var en annans bil, en bekant. jag e lite orolig att va kommer o hända??
Gäst 2016-08-07 17:23 ! Citera #
Så länge den inte blixtra är det lugnt, och det märker man tydligt. Alla kameror är inte alltid på utan fungerar helt enkelt bara för att ”skrämma” föraren till att sänka farten :)
Gäst 2016-08-07 21:09 ! Citera #
Om du körde för fort så kommer ägarens bil få hem en fortkörningsbot på ett visst belopp eftersom dom efter regnummret på bilen..

Och även om det var din bil så hade det inte ett skit med din prövotid, då måste du köra bra mycket fortare eller bryta mot en allvarlig trafikregel för att du ska bli av med ”körkortet”...
Gäst 2016-08-08 16:59 ! Citera #
Tack så mycket för eran svar
Gäst 2016-08-13 23:41 ! Citera #
Gäst 2016-08-07
Om du körde för fort så kommer ägarens bil få hem en fortkörningsbot på ett visst belopp eftersom dom efter regnummret på bilen..

Och även om det var din bil så hade det inte ett skit med din prövotid, då måste du köra bra mycket fortare eller bryta mot en allvarlig trafikregel för att du ska bli av med ”körkortet”...
Nej... kortet jämförs med körkort. Hittas ingen match så går det ut ett brev till bilens ägare att hen ska identifiera föraren. Vägrar hen så händer inte ett piss.
Gäst 2016-08-14 13:20 ! Citera #
Gäst 2016-08-13
Nej... kortet jämförs med körkort. Hittas ingen match så går det ut ett brev till bilens ägare att hen ska identifiera föraren. Vägrar hen så händer inte ett piss.
Det var ju det jag skrev.. Det händer inte ett skit med hans körkort...

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov