Kuggat 4 gånger
Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vill verkligen ge upppp
Jag kör bra och det tycker min trafiklärare med men de kuggar mig. Jag trodde verkligen att jag skulle få kortet den här gången men nääää inspektörer måste alltid hitta på något
Bara och träna mer, tillslut så klarar du uppkörningen.
Träna mer med din körskolelärare på det här:
Körningen pågår i minst 25 minuter och cirka 10 av dessa moment väljs ut av inspektören:
Säkerhetskontroll och körställning
Körning i körfält och körfältsbyte
Motorväg, motortrafikled eller liknande
Effektiv bromsning
Gatukorsning
Infart och körning på landsväg
Parkering
Signalreglerad korsning
Sväng från landsväg
Backning
Cirkulationsplats
Omkörning
Start i lutning
Passerande av stillastående fordon
Nedsatt sikt och mörker
Vändning
Självständig körning mot mål
Riskfyllt och halt väglag
Användande av reglage
Körning i vägarbetsområde
Tätort
Fordonshantering
Järnvägs- och spårvägskorsning
Landsväg
Oskyddade trafikanter
Körning på smal och krokig väg
Situationsanpassade frågor
Trafiksäkerhet och beteende när det gäller motorväg. Han sa att jag släppte gasen varje gång någon körde om mig och att alla bilar bakom körde om. Jag körde 95 på 110 väg men anledningen var att motorvägen var hårt trafikerad och jag ville samtidigt hålla gott avstånd till framförvarande bil. Jag tyckte inte det var lämpligt att köra fortare eller köra om på grund av bilkö
Du har uppenbarligen en del att lära om motorvägskörning!
Du har uppenbarligen en del att lära om motorvägskörning!
(obs, jag är inte trådstartaren)
Kan du förklara hur du skulle ha betett dig i trådstartarens situation?
Ge inte upp, fortsätt kämpa! Angående motorväg så hur långt var ditt avstånd? Var det enligt tresekundersreglen? För då har han uppenbarligen missbedömt dig men var avståndet mellan framförande bilar mer än så, så kunde du ha åkt snabbare, kram
Ja Sara jag hade rätt avstånd till bilen framför därför blev jag förvånad över hans bedömning. Dessutom har jag inte haft anmärkning på motorväg på mina tidigare uppkörningar. Det var lite märkligt att jag kuggade på den delen nu tycker jag.
Ahh. Den gamla motorvägen. Antingen kör man för snabbt eller för långsamt. Håll trafiktempot men kör inte för snabbt även om alla andra kör för snabbt! Ööh, ok?
Senaste foruminläggen
Rubrik