Start > Körkortsforum > Ni som kör/övningskör i UPPSAL…

Ni som kör/övningskör i UPPSALA!!!!

Gäst 2016-08-04 11:03 ! Citera #
Hej!
kan ni hjälpa mig))
När ni kör på Säbygatan från Trafikverket, kommer ni till korsningen för att svänga höger/vänster. Där finns cykelpassage eller cykelöverfart? Ska man släppa cyklisterna där eller inte? Om det är cykelpassage och man korsar inte det i samband med sväng, då ska cyklisterna lämna företräde till bilar? 2 ggr hände det att när jag skulle passera den där korsningen utan att släppa cyklisterna, blev de jättearga....
Förarprövaren 2016-08-30 23:24 ! Citera #
Gäst 2016-08-04
Hej!
kan ni hjälpa mig))
När ni kör på Säbygatan från Trafikverket, kommer ni till korsningen för att svänga höger/vänster. Där finns cykelpassage eller cykelöverfart? Ska man släppa cyklisterna där eller inte? Om det är cykelpassage och man korsar inte det i samband med sväng, då ska cyklisterna lämna företräde till bilar? 2 ggr hände det att när jag skulle passera den där korsningen utan att släppa cyklisterna, blev de jättearga....
Hur kan du svänga höger eller vänster ut från Säbygatan på Bergsbrunnagatan utan att stanna på cykelpassagen? Du får inte blockera ett övergångsställe eller en cykelpassage. Klart att de blir arga då!
http://uppkorningblog.com

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor