Start > Körkortsforum > Klarat teori, nu uppkörning kv…

Klarat teori, nu uppkörning kvar. Tips??

Gäst 2016-08-02 14:39 ! Citera #
Har klarat teorin idag känns så skönt!!! :D nu är uppkörningen kvar som jag har om 2 veckor.

Ni som har kört upp förut. Vad ska man tänka extra på? Vad kollar läraren mycket på? vad hade ni svårt med ? Är super nervös inför uppkörningen känns så mycket värre än teorin :(
Gäst 2016-08-02 15:02 ! Citera #
Kör som du brukar göra, för om du börjar få en massa tips så kan det bara ställa till det för dig..

Kör du upp privat eller via körskola?
InteSmart 2016-08-03 07:18 ! Citera #
Du bör nog sluta ifrågasätta inför uppkörning och fokusera på ”vad” du behöver träna inför vardagen när du ska köra. Jag syftar inte på prov utan vardagligt.

Jag rekommenderar dig läsa teoriboken igen vilket detta begriper överinlärning än ytterst.
Gäst 2016-08-04 11:14 ! Citera #
Kör några ggr efter trafikverkets bilar! som praktiken visar i varje stad har de inte så många alternativ. finns visa rutt rund stora rondeller och korsningar. om du kör några ggr där så ska det kännas lite säkrare för dig)
Gäst 2016-08-05 00:05 ! Citera #
Tänk på avsökningen. Klarar du den så klarar du även riskmedvetenhet. Titta mycket i backspeglarna och döda vinkeln
Gäst 2016-08-08 21:41 ! Citera #
Jag tycker det var superbra att köra en stund innan provet med trafikskolans bil ”varmkörning” och gå igenom säkerhetskontrollen. Det är skönt att ge sig själv bättre förutsättningar att få en bra start på det viset.

Att kolla speglar, planera körningen, ge ett bra helhetsintryck. Jag misslyckades med fickparkeringen (hamnade alldeles för långt från kanten) men utöver det gick det bra, så man har ju råd att inte göra alla moment perfekt!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:22
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo