Start > Körkortsforum > Adhd/add

Adhd/add

Gäst 2016-07-31 18:54 ! Citera #
Hej, håller på att ta körkort nu! Har bara internet testen kvar och provet.
Och pluggar så mycket jag kan man så blir de ofta korta stunder och pluggar för att jag blir lätt förbannad och inte har koncentration längre... Men så har jag en sån stor ångest över att jag inte pluggar allt för oftare... Och så har jag mina kompisar som klara provet utan problem och får kortet.. Mår skit hela tiden. Och så när jag väl gör testerna så blir kanske blir de fel på en fråga så läser jag i boken och när jag får ungefär samma fråga igen så blir den fel igen och sånt blir jag förbannad på... Men har ni några tips på hur kan göra? Hur jag kan plugga på bästa sätt? Tack på förhand!
Gäst 2016-07-31 22:02 ! Citera #
Du kommer nog klara det på första gången, du visar uppenbart en vilja att överkomma de problem som du ser framför dig inför teoriprovet, fortsätt kämpa med studietekniken så kommer du att lyckas. Om man inte klarar det första gången så är inte det hela världen. Alla misslyckas ibland.

Angående de frågor som du upprepar felaktiga svar på, är det ofta ett speciellt område inom teorin? Det kan t.ex. vara trafikregler eller miljökörning som du tycker är svårt, då kan det vara nödvändigt att spendera extra tid då du fokuserar på detta ämne, istället för att alltid köra blandade frågor ur alla kategorier som du ska lära dig.

När jag studerade till teoriprovet så skrev jag efter varje pluggsession ned ett fåtal frågor som jag märkte att jag ofta hade problem med. Bär med dig dessa nedskrivna frågor under dagen och tänkt på de regelbundet, så kommer du efter ett tag minnas. Känn inte att du måste lära dig allt på en gång (om du inte har teoriprov väldigt snart), jobba lite varje dag och se till att något fastnar.
Hej mitt namn är Emil 2024-04-24 22:14 ! Citera #
Har haft 1 år på mig nu o ta körkort men så fort jag börjar plugga så blir det jobbigt för att har haft ett bra tag på mig nu me klarar aldrig det. Kan plugga några veckor men efter ja gjort det så orkar jag inget. Tex tar ett bra tag innna ja börjar plugga igen men går åt helvete varje gång vet inte hur jag kan göra för att orka mer.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 20:47
1
I dag 20:30
14
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor