Start > Körkortsforum > Circulationsplats

Circulationsplats

Förvirrad 2016-07-27 23:21 ! Citera #
Kan någon kunnig kolla upp bilderna och se om cirkulationsplatsen med ledlinjerna är rätt. Tack i förhand

Cirkulationsplatsen
puu.sh/qgChV.png

Alla sväng sker till vänster, då det är svårast.
puu.sh/qgDZm.png
puu.sh/qgE37.png
puu.sh/qgE1X.png
puu.sh/qgE1p.png

Stämmer allt på bilderna?
Mvh
Yajirou 2016-07-27 23:43 ! Citera #
Har för mig att detta inte stämmer.
puu.sh/qgE1p.png
Du riskerar att bli påkörd vid sidan av den som är vid vänster filen. Om du kör i högern.
Har för mig att om du kommer in i cirkulationsplatsen på den högra filen så måste du av vid nästa avfart. Kommer du in i den vänstra filen så kan du köra runt tills du byter till den högra.
Gäst 2016-07-28 00:17 ! Citera #
Yajirou 2016-07-27
Har för mig att detta inte stämmer.
puu.sh/qgE1p.png
Du riskerar att bli påkörd vid sidan av den som är vid vänster filen. Om du kör i högern.
Har för mig att om du kommer in i cirkulationsplatsen på den högra filen så måste du av vid nästa avfart. Kommer du in i den vänstra filen så kan du köra runt tills du byter till den högra.
Stämmer inte. Du får köra in i vilken fil som helst och köra ut i vilken som helst. Du kan köra hela varvet i högerfilen men du blir kuggad på uppkörningen för det. Det är dock inte olagligt.
Förvirrad 2016-07-28 00:36 ! Citera #
Yajirou 2016-07-27
Har för mig att detta inte stämmer.
puu.sh/qgE1p.png
Du riskerar att bli påkörd vid sidan av den som är vid vänster filen. Om du kör i högern.
Har för mig att om du kommer in i cirkulationsplatsen på den högra filen så måste du av vid nästa avfart. Kommer du in i den vänstra filen så kan du köra runt tills du byter till den högra.
På just den bilden får man svänga till vänster från båda fälten, det var enda anledningen jag visade pillarna också från höger sida.

Men hur ser det ut på de andra bilderna då, är det rätt placering?
Yajirou 2016-07-28 09:50 ! Citera #
Förvirrad 2016-07-28
På just den bilden får man svänga till vänster från båda fälten, det var enda anledningen jag visade pillarna också från höger sida.

Men hur ser det ut på de andra bilderna då, är det rätt placering?
Jag tycker att de andra ser helt okej ut.

Gäst i dag 00:17
Stämmer inte. Du får köra in i vilken fil som helst och köra ut i vilken som helst. Du kan köra hela varvet i högerfilen men du blir kuggad på uppkörningen för det. Det är dock inte olagligt.

Jag skulle inte riskera det att köra runt i den vänstra filen iaf :)
Förvirrad 2016-07-28 17:54 ! Citera #
Yajirou 2016-07-28
Jag tycker att de andra ser helt okej ut.

Gäst i dag 00:17
Stämmer inte. Du får köra in i vilken fil som helst och köra ut i vilken som helst. Du kan köra hela varvet i högerfilen men du blir kuggad på uppkörningen för det. Det är dock inte olagligt.

Jag skulle inte riskera det att köra runt i den vänstra filen iaf :)
Tack :)
Gäst 2016-08-18 07:59 ! Citera #
Höger körfält- rakt på och högra utfarten
vänster körfält- vänster utfart och utfarten rak på.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor