Start > Körkortsforum > SVAR TACK

SVAR TACK

Wern 2016-07-26 23:09 ! Citera #
Vad ska man generellt sätt kunna till uppkörningen?

Jag har övningskört sen jag var 16 och är 18 (snart 19) nu.
Känner att jag fastnar på små saker hela tiden och inte fokuserar på körningen i helheten, jag liksom tappar fokus och tänker till exempel på när man ska inbromsa? bromsar jag för tidigt? Hur långt innan skylten ska man motorbromsa? Ska man kolla bak när man backar eller räcker det med speglarna?

Jag får höra olika saker hela tiden och börjar tro att min körlärare är skitzad då han sagt olika saker till mig (fråga inte varför). Detta har gjort att jag som föreut vart säker på min körning med min handledare (pappa) har blivit jätte osäker då jag vet inte om jag gör rätt eller fel och vet inte vad inspektören anser är rätt eller fel. Kanske jätte dumma frågor men kan någon ge ett konkret svar?

Ledsen för flummig inlägg men som sagt, hoppas ni förstår 8-) 8-) 8-) 8-)
Förarprövaren 2016-07-27 06:53 ! Citera #
Wern 2016-07-26
Vad ska man generellt sätt kunna till uppkörningen?

Jag har övningskört sen jag var 16 och är 18 (snart 19) nu.
Känner att jag fastnar på små saker hela tiden och inte fokuserar på körningen i helheten, jag liksom tappar fokus och tänker till exempel på när man ska inbromsa? bromsar jag för tidigt? Hur långt innan skylten ska man motorbromsa? Ska man kolla bak när man backar eller räcker det med speglarna?

Jag får höra olika saker hela tiden och börjar tro att min körlärare är skitzad då han sagt olika saker till mig (fråga inte varför). Detta har gjort att jag som föreut vart säker på min körning med min handledare (pappa) har blivit jätte osäker då jag vet inte om jag gör rätt eller fel och vet inte vad inspektören anser är rätt eller fel. Kanske jätte dumma frågor men kan någon ge ett konkret svar?

Ledsen för flummig inlägg men som sagt, hoppas ni förstår 8-) 8-) 8-) 8-)
Hej Werner!
På min blogg har jag tagit upp vad du ska kunna för att klara ditt körkort. På ett forum som det här finns inte utrymme nog att lista alla delar. Läs igen bloggen så får du helheten.
Grundläggande tittat inspektören på din körning utifrån dessa kompetensområden:

Säkerhet - körställning, säkerhetskontroll
Manövrering - hur du hanterar bilen
Miljö - att du strävar efter att spara bränsle
Trafikregler - att du kan dem, förstår och tillämpar rätt
Trafiksäkerhet och beteende - att du visar medvetenhet om risker och att du kan anpassa din körning därefter

Som sagt, läs mer om detta på:
http://uppkorningblog.com

/Rune (f.d. trafikinspektör)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest