Start > Körkortsforum > Vad är bäst körkortonline elle…

Vad är bäst körkortonline eller Elevcentralen?

kIM 2016-07-25 16:52 ! Citera #
Hej alla,

Jag köpte 1000 frågor här på körkortonline och det har gått ganska bra. Jag tränar kategori för kategori och efter jag har klarat alla kategori tänker jag göra blandade prov.

Jag fick igår min kompis konto på elevcentralen, så jag undrar vad är bäst körkortonline eller Elevcentralen??.
Vilka frågor kommer närmast teori provet här på körkortonline eller Elevcentralen?

Vad skulle ni rekommendera?

Tack
Gäst 1 2016-07-25 17:50 ! Citera #
Använd båda sidorna lika mycket + körkortsboken
Varför förlita sig på en sida när man kan använda sig av flera?
Gäst 2016-07-25 20:56 ! Citera #
Körkort online har grundläggande frågor, medans elevcentralen har lite mer avancerade. bra att börja med ko och sedan köra ec. Sen är boken viktig med.
T.P 2016-07-31 21:39 ! Citera #
Varför jag just övervägde till körkortonline var på grund av förklaringarna de hade på felaktiga frågor. Blir en fråga felaktig på Elevcentralen referera de endast till en vissa bilaga i körkortsboken till skillnad från här. Djupinlärningen utvecklas som mest på körkortonline.
Men jag själv hade sagt att man börja med boken och variera med både Elevcentralen och körkortonline.
Ola 2016-08-01 07:13 ! Citera #
För att göra en kulinarisk jämförelse, kan man säga att de två olika övningssidorna är som färsk respektive torkad pasta. Båda har olika fördelar och passar i olika situationer, för vissa ändamål är den ena mer funktionell än den andra!

Efter att en längre tid ha studerat körkortsteorin, kan jag väl säga mig ha funnit vissa skillnader, varav några presenteras nedan:

Elevcentralens frågor upplevs som något mer kluriga och inte helt självklara utan kräver stundtals en hel del tankeverksamhet för att förstå frågan. Detta kan betraktas som en god övning inför det riktiga provet, som enligt surrande rykten innehåller just den typen av frågor. För den som uppskattar att se sin utveckling, erbjuder ju också elevcentralen en mätare som går fram och tillbaka beroende på resultaten på de olika övningarna. Slutligen en notering, som jag dock inte är helt övertygad kring att den stämmer; jag har fått uppfattningen att elevcentralen har ett större antal frågor sett ur ett summariskt perspektiv.

Körkortonline.se:s frågor kan upplevas som något mer raka och lättare att tyda, vilket kan vara positivt om man intensivstuderar under en period. En tydlig skillnad från elevcentralen, är att denna sida inte bara visar om du har svarat fel på en fråga, utan ger också det rätta svaret tillsammans med en förklaring. Denna förklaring sträcker sig oftast inte bara till det rätta alternativet, utan ofta analyseras alla alternativ, även de som är felaktiga. Detta kan underlätta om du varit helt övertygad om ett (felaktigt) svar och inte förstår varför det räknas som felaktigt. På körkortonline.se finns också möjligheten att planera dina studier på ett annat vis, då du kan välja både antal frågor samt vilket delämne frågorna skall härledas ifrån.

Med andra ord finns det för- och nackdelar med båda, men - som en av forumanvändarna så klokt noterat - det finns ingen anledning att enbart välja en av dem, om de ekonomiska möjligheterna finns. Personligen har jag använt körkortonline.se tillsammans med teoriboken som ”övningsdiagnoser” medan elevcentralen.se fått tjäna som huvudsakliga diagnoser.

Lycka till med teorin!
Vänligen,
Ola

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo