Bromsa

fresh prince 2016-07-23 17:50 ! Citera #
Hej.jag har hört att om man kör och kommer till en korsning där det är gröntljus,och exakt när jag är ungeför några meter från linjen så blir det gult,och man bestämmer sig för att stanna då,men om man stannar så måste man kolla på backspegeln för att se på hur andra trafikanter reagerar. Jag undrar helt enkelt varför man måste kolla på backspegeln,man kan ju inte göra något om man ser en bil komma nära bakom dig. det är inte så att jag kan köra fram om en bil kommer för nära eller?. jag menar att det måste finnas en anledning till varför man ska kolla på backspegeln när man bromsar på en sådan situation och undrar om det finns någon anledning.
Gäst 2016-07-23 18:07 ! Citera #
Om du bara är några meter från rödljuset och det blir gult så är det bäst att bara att köra.
För om du tvärnitar så du med största sannolikhet överraska bilen bakom dig, och det finns då en stor chans att han kommer köra in i dig..

Finns det ingen bil bakom dig så skulle du kunna försöka bromsa, det är därför som du ska kolla i backspegeln!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest