Start > Körkortsforum > Kör man kotare tid andra uppkö…

Kör man kotare tid andra uppkörningen?

andreasj 2009-10-28 12:03 ! Citera #
Hej jag hade uppkörning i går o kuggade på högerreglen i en korsning jag undrar om andra uppkörningen blir lika lång eller om man bara kör på det man blev kuggad på. ha det bra andreas
Gäst 2009-10-28 22:39 ! Citera #
Hej
Kuggade för två veckor sedan av en skum kille som satt och mummlade vilken riktning jag skulle köra.
Körde upp igen igår och hon (en helt underbart trevlig kvinna) som kollade igenom lite lätt med protokoll.
Blev ganska nervös sist så jag gjorde en del fel enligt honom.
Gick igenom några av sakerna,fick tex göra startrutiner c:a 3ggr. köra landsväg,lite stad,backa runt gathörn m.m.
Jämför man så fick jag faktiskt göra moment som jag inte fick några anmärkningar sist,samt INTE göra vissa saker som han gnällde på.
Har fortfarande inte fattat att jag har körkort!!!

Tips!
Tänk uppkörningen som en lektion,bry dig inte om pengarna,ha handlingsberedskap dvs anpassa farten efter omständigheterna.
Se till att ALLTID kolla inre,yttre backspegel och rör på huvudet.Ta det lugnt.Gör du fel så säg det,tex katten där körde jag lite för fort.
Disskutera om du känner dig lugn saker som sparsamkörning,risker m.m.
Jag bad henne innan körningen vänligt att vara tydlig i direktiv (riktning) m.m.

Världen rasar inte för att man missar och man är absolut ingen sämre människa,det är bara att ta nya tag...
andreasj 2009-10-29 13:09 ! Citera #
Gäst
Hej
Kuggade för två veckor sedan av en skum kille som satt och mummlade vilken riktning jag skulle köra.
Körde upp igen igår och hon (en helt underbart trevlig kvinna) som kollade igenom lite lätt med protokoll.
Blev ganska nervös sist så jag gjorde en del fel enligt honom.
Gick igenom några av sakerna,fick tex göra startrutiner c:a 3ggr. köra landsväg,lite stad,backa runt gathörn m.m.
Jämför man så fick jag faktiskt göra moment som jag inte fick några anmärkningar sist,samt INTE göra vissa saker som han gnällde på.
Har fortfarande inte fattat att jag har körkort!!!

Tips!
Tänk uppkörningen som en lektion,bry dig inte om pengarna,ha handlingsberedskap dvs anpassa farten efter omständigheterna.
Se till att ALLTID kolla inre,yttre backspegel och rör på huvudet.Ta det lugnt.Gör du fel så säg det,tex katten där körde jag lite för fort.
Disskutera om du känner dig lugn saker som sparsamkörning,risker m.m.
Jag bad henne innan körningen vänligt att vara tydlig i direktiv (riktning) m.m.

Världen rasar inte för att man missar och man är absolut ingen sämre människa,det är bara att ta nya tag...


tackar för ett bra svar :P
Gäst 2009-10-29 14:41 ! Citera #
Nej, dessvärre är alla uppkörningar lika långa och kollar genom alla punkter.. Kan tyckas onödigt. Men kör du upp med samma körskola vet dom ju vilken nivå du ligger på!
andreasj 2009-11-03 12:56 ! Citera #
Jag klarade körkortet i dag. går inte beskriva vilken skön känsla andra uppkörningen skön gubbe satt o prattade skit men desvere var jag mer närvös andra gången men det gick ju vägen :D :D :D
Gäst 2009-11-03 23:57 ! Citera #
Grattis mannen

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest