Underkänt på uppkörningen
Klarade uppkörning första o 2:e teoriprov i denna vecka. Jag kan väl säga att person som skyller på kuggning bör återge synpunkt vad man gör för fel och hur man kan fixa det till nästa gång.
Jag förstår att det är anställda inom Trafikverket eller andra paragrafryttare samt trafikpoliser som svarat så korkat och enkelriktat.
Jag lyfter inte frågan pga mitt ”barnbarn” (som faktiskt inte är mitt barnbarn) Dumstrut på Er alla !!. Det är fler, många fler elever som bekräftar detta velande mellan körskolor och Trafikverket.
Ni är antingen småpåvar i statlig tjänst eller över 70 år och bara upploppet kvar...
Åter ställer jag frågan: ”Vem är bedömaren i situationen ?? Uppkörningsledaren eller föraren ?”
En upplysning som jag missade var att kuggade elev har/går på en mycket bra och populär körskola här i Örebro.
Första försöket. Bara övningskört privat.
Lotteri??? Det är naturligtvis trafikinspektören som gör den korrekta bedömningen av trafiksituationerna! Något annat hade varit omöjligt!
Det är viss skillnad på kunskap om man skall uttrycka sig milt!
Bedömare av situationen när den inträffar !! Ärthjärna som svarade senast !!
Hur kan uppkörningsledaren ”tankeöverföra” vad eleven skall göra inför plötslig uppkommen situation ?????
Häller med Örebro gäst. Ett ”samarbete” mellan körskolor och trafikprov har alltid funnits. För en del positivt, för andra väldigt dyrt och negativt...
Alla som med slantsingeln får körkort håller ju inte med...
Lotteri???
Säg att du skämtar?!? Trafikreglerna säger att man ska ligga i vänsterfil när man ska göra en vänstersväng! Det är inget körskolorna hittar på.
Lotteri???
Säg att du skämtar?!? Trafikreglerna säger att man ska ligga i vänsterfil när man ska göra en vänstersväng! Det är inget körskolorna hittar på.
Kan bara hålla med.
Har man läst teorin ordentligt så vet man att man ska ligga i vänster fil vid vänstersväng. Undantag är om där är två filer som går åt vänster. Då väljer du den som passar bäst för vidare färd. Om du vet att du ska vänster igen i första korsningen efter du vänt så ligger du i vänster fil. Ska du rakt fram eller till höger efter du svängt vänster så ligger du i höger. Är du osäker så lägg dig i höger.
Senaste foruminläggen
Rubrik