Eftersom jag hade svårt att hitta folk som skrivit om sina uppkörningar i Mölndal, tänkte jag beskriva rutten jag körde och vad jag fick göra!
Jag började med att kontrollera däcken, inga konstigheter och säkerhetskontrollen var godkänd. Efter jag ställt in sätet i bilen, fick jag köra ut på Mölndalsvägen mot centrum, förbi Korsvägen till Valhallabadet. Där skulle jag parkera bredvid en valfri bil på parkeringsplatsen, och när jag var nöjd skulle jag köra över ån till Gårda. Inspektören bad mig då att backa runt ett hörn direkt till vänster.
Efter backningen var det dags att återvända till Trafikverket, som jag skulle göra via E6:an söderut. Jag tog den andra avfarten mot Mölndal, vid Kallebäcksmotet. Då skulle jag köra mot Mölndal via Mölndalsvägen. I Krokslätt skulle jag svänga av till höger, och gena ett bostadsområde. Jag fick inga särskilda uppgifter, utan han ville se att jag anpassade hastigheten och körde säkert i högerregelskorningarna där. När jag körde tillbaks ut på Mölndalsvägen skulle jag köra mot Lackarebäck, där Trafikverket ligger. Då svängde jag vänster i den stora cirkulationsplatsen och följde vägskyltning, inga problem.
Utanför Trafikverket parkerade jag bilen, och han meddelade att jag var godkänd. Den enda anmärkningen han hade var att jag skulle stannat vid ett övergångsställe i den sista cirkulationsplatsen.
För övrigt körde jag upp som privatist, övningskört i ett år. Tro inte att ni måste gå till trafikskola för att bli godkända