Start > Körkortsforum > Hur ska jag plugga Teori. ( eg…

Hur ska jag plugga Teori. ( egna förslag också)

Sasha 2016-07-13 18:12 ! Citera #
Hej alla

Jag håller på att överraska min familj igenom att ta körkortet då ingen hemma har ett körkort.

Jag har uppkörning 2016-08-23 och teoriprov 2016-08-10. Jag har kört 20h .

Jag lånade körkortsboken år 2013 från biblioteket är det ett bra år eller är den för gammal?. Efter jag läste boken så gjorde jag gratis testet och efter det köpte jag 1000 frågor här på körkortonline. Men jag vet inte hur jag ska plugga här.

Det jag gör nu är att jag gör kategori för kategori. Idag började jag med kategorin Fordonskännedom, manövrering efter jag gjorde alla frågor där nollställde jag allt och gjorde de igen. Nu får jag bara 2 -3 fel varje 65 frågor på kategorin Fordonskännedom, manövrering det är sammanlagt ”196” för varje kategori.

Är det är bra metod eller ska jag bara öva på blandade uppgifter?

Sen en sista fråga jag ska ta körkort för automat och undrar om jag bara kan få frågor för bara automatbilar?

Ledsen om det är en dum eller jobbig fråga men behöver lite hjälp :)

Tack på förhand
Gäst 2016-07-13 20:11 ! Citera #
Eftersom du bara har kört i 20 timmar så är det på tok för lite för att klara en uppkörning..

Sedan hur du ska plugga kan du bara fråga dig själv om, du ska plugga på samma sätt som du pluggar/pluggade inför ett prov i skolan.. Lägg upp det på det sättet som du tycker är bäst, annars om du ska ta tips från andra så kan du börja plugga som passade andra och som inte alls passar dig...

Nej du får inga speciella automatbils frågor, utan du får samma frågor som alla andra..

Lycka till
Gäst 2016-07-13 21:40 ! Citera #
Gäst 2016-07-13
Eftersom du bara har kört i 20 timmar så är det på tok för lite för att klara en uppkörning..

Sedan hur du ska plugga kan du bara fråga dig själv om, du ska plugga på samma sätt som du pluggar/pluggade inför ett prov i skolan.. Lägg upp det på det sättet som du tycker är bäst, annars om du ska ta tips från andra så kan du börja plugga som passade andra och som inte alls passar dig...

Nej du får inga speciella automatbils frågor, utan du får samma frågor som alla andra..

Lycka till
Jag tänkte köra 20h+ till så det är lungt :)
Gäst 2016-07-14 13:09 ! Citera #
Gäst 2016-07-13
Jag tänkte köra 20h+ till så det är lungt :)
Okej, så vi säger att du kör 30 timmar till, då har du totalt 50 timmars körtid..
.... Lycka till är väl allt jag kan säga :D 8-)
Gäst 2016-07-14 14:00 ! Citera #
Får jag fråga varför 20 timmar är för lite för att göra en uppkörning?

Jag körde 27 40 minuters lektioner på körskolan och väldigt sällan hemma! Men räknar man så det så blir det ju 27×40=1080. 1080÷60 = 18.
Så om man då räknar så har jag kanske kört max 22 timmar innan jag fick mitt körkort på första försöket!
Gäst 2016-07-14 15:43 ! Citera #
Gäst 2016-07-14
Får jag fråga varför 20 timmar är för lite för att göra en uppkörning?

Jag körde 27 40 minuters lektioner på körskolan och väldigt sällan hemma! Men räknar man så det så blir det ju 27×40=1080. 1080÷60 = 18.
Så om man då räknar så har jag kanske kört max 22 timmar innan jag fick mitt körkort på första försöket!
Ber om ursäkt, jag räknade helt fel :D
50 timmar blir ju som att ta 50 stycken 1 timmes lektioner på körskolan..
Och det räcker gott och väl :D

Själv tog jag bara 14 körlektioner på körskolan, men då mängdtränade jag det mesta privat :D
Klarade också båda proven på första försöket :D
Sasha 2016-07-14 16:30 ! Citera #
Gäst 2016-07-14
Ber om ursäkt, jag räknade helt fel :D
50 timmar blir ju som att ta 50 stycken 1 timmes lektioner på körskolan..
Och det räcker gott och väl :D

Själv tog jag bara 14 körlektioner på körskolan, men då mängdtränade jag det mesta privat :D
Klarade också båda proven på första försöket :D
Hello

jag kör bara privat 60min för 200kr :P
Jonis 2016-07-16 18:25 ! Citera #
Hej Sasha,
Du måste kunna all teori om manuellväxlade bilar också. Exempelvis hur du tillämpar ecodriving.

Jag använde endast elevcentralen och boken för teorin. Klarade både teori och körning på första efter det. Körde också automat.

Lycka till.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo