Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

Gäst 2016-07-13 10:52 ! Citera #
Ni som kört upp i Södertälje, tips?? :) Ska köra upp nästa vecka och är lite stressad...
Gäst 2016-07-13 16:08 ! Citera #
Blev kuggad i Södertälje förra veckan, kuggade för att jag inte kunde hitta en plats att vända på inne i stan så ett tips är att träna mycket på stadskörning (avläsning)
Annars är det det vanliga, andas och var inte alltför nervös! (Lättare sagt än gjort) :)
Gäst 2016-07-13 16:15 ! Citera #
Gäst 2016-07-13
Blev kuggad i Södertälje förra veckan, kuggade för att jag inte kunde hitta en plats att vända på inne i stan så ett tips är att träna mycket på stadskörning (avläsning)
Annars är det det vanliga, andas och var inte alltför nervös! (Lättare sagt än gjort) :)
Hur kör du om du inte kan finna en plats i Södertälje centrum att vända på?
Det finns ju drösvis med sidogator eller busshålls platser där du med lätthet kan svänga runt :D
Gäst 2016-07-13 16:23 ! Citera #
Jag fick godkänd igår i Södertälje. Så min tips är att köra med trafikskola. De ska visa dig olika platser och vägar där Trafikverket brukar köra med aspiranter. Så ta 2-3 lektioner så klarar du det! Lycka till!
Gäst 2016-07-13 18:14 ! Citera #
Gäst 2016-07-13
Hur kör du om du inte kan finna en plats i Södertälje centrum att vända på?
Det finns ju drösvis med sidogator eller busshålls platser där du med lätthet kan svänga runt :D
Ja du, fullt av bilar i båda riktningarna, gående på övergångsställena. Kände inte att det fanns ett säkert ställe att vända på, tyvärr!
Men gör detsamma fick mitt körkort idag så :)
Gäst 2016-07-14 23:52 ! Citera #
Grattis! Får jag fråga hur/var du körde?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 01:43
4
I dag 00:14
9
I går 21:36
18
I går 19:43
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest