Start > Körkortsforum > Är det möjligt?

Är det möjligt?

Flacko 2016-07-09 08:53 ! Citera #
Hej!
Jag har nu övningskört i 2 månader hemma nästan varje dag och min handledare är jättenöjd o tycker att jag lär mig snabbt. Vi har även bokat tio 70 minuters lektioner med trafikskolan. Tror ni att det räcker för uppkörningen eller måste jag öva mer? Själv så tycker jag att jag kör rätt så bra i alla möjliga situationer.
Gäst 2016-07-09 11:01 ! Citera #
Övade varje dag utom på helgerna på 1 och en halv månad och klarade det.
Inget privat.
Lärde mig inte snabbt tycker jag.
Klart du fixar det
Gäst 2016-07-09 15:45 ! Citera #
Svårt att svara på om du klarar det eller inte...
Man måste ju åka med dig för att se hur du kör, även om din handledare säger att du kör bra, så kan ju även han/hon har brister som inte vi vet om härinne...

Men om inte annat så får du mycket träning nu eftersom du har 10 stycken 70 minuters lektioner framför dig :D :D
Gäst 2016-07-09 20:14 ! Citera #
Övningskörde runt 3 ggr i veckan i två månader, det hela beror på hur snabblärd du är. Svårt att säga
Gäst 2016-07-10 01:04 ! Citera #
Gäst 2016-07-09
Svårt att svara på om du klarar det eller inte...
Man måste ju åka med dig för att se hur du kör, även om din handledare säger att du kör bra, så kan ju även han/hon har brister som inte vi vet om härinne...

Men om inte annat så får du mycket träning nu eftersom du har 10 stycken 70 minuters lektioner framför dig :D :D
Handledaren som jag kör med har 12 års erfarenhet,taxikörkort, mc körkort och nåt mer var det. Skulle inte säga att han är dålig på det han gör
alice 2016-07-10 01:36 ! Citera #
Gäst 2016-07-10
Handledaren som jag kör med har 12 års erfarenhet,taxikörkort, mc körkort och nåt mer var det. Skulle inte säga att han är dålig på det han gör
Jaså? Min farsa har Ckort, Bkort och Akort, MEN DET Betyder inte att han vet hur man lär ut!
Gäst 2016-07-10 12:59 ! Citera #
Håller med alice!

Bara för att man har tillgång till att få köra många olika sorters bilar, lastbilar och allt vad det är så är det inte givet att man är en bra förare. Just yrkesförare har enorma bristningar när gäller det köra miljövänligt, hålla hastigheter och inte stressa bland annat... Fanns en artikel om det får nått år sedan att den yrkeskategorin är sämst på att vistas i trafiken av alla som har körkort, sist har jag för mig att posten var..
Min pappa får kära allt, och har kört lastbil och taxi i över 30 år, men inte ens han kunde lära ut rätt!
Så jag skulle inte lite ett smack på min handledare bara för att han har många bokstäver på sitt körkort!
Gäst 2016-07-12 00:34 ! Citera #
Bara du vet om det räcker eller ej. Du bör kunna samtliga moment, vara bekväm, säker på att planera körningen etc.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest