Har körning på onsdag, oerhört nervös.
Klarade iallafall teorin på första.
Jag har lite problem med just att när jag växlar så släpper jag för fort, annars har jag riktigt bra koll på de andra, med säkerhet, trafikregler, kan ibland komma lite för fort men de håller jag på att träna.
Vad ska jag tänka på ?
Men, Hur gick de för er på eran första körning? Vad kuggade ni på/ vad gjorde ni för misstag men blev godkända ?
Vad släpper du för fort?
Jag tog körkortet i torsdags, var ganska lugn faktiskt men gjorde några misstag. En bil kom från höger, han hade väjningsplikt då jag körde på en huvudled, han körde dock fram ändå och jag hann inte riktigt reagera, han hann stanna så att jag kom förbi men det var tajt, jag kommenterade händelsen precis efter genom att säga ”det där var fan inte bra” den kommentaren hjälpte nog då min instruktör förstod att jag var medveten om risken.
Mitt andra misstag var när jag skulle backa runt ett hörn, första försöket gick käpprätt åt helvete men bad om att få göra om, andra försöket var inte perfekt men det funkade.
Mitt tredje misstag var vid en rondell där jag väntade på att få köra ut, i vanliga fall startar man på 1an men jag startade på 2an, det gick bra ändå och jag var ingen fara för andra trafikanter.
Mitt fjärde misstag var på en 50 väg, jag körde typ i 30 pga mycket kurvor, inspektören kommenterade att det var 50 och att bilen bakom inte var så glad men jag förklarade varför jag körde i den hastigheten jag gjorde.
I det stora hela så försök bara att vara lugn, kör lungt och ha bra koll på andra bilar så de ser att du är riskmedveten. Man får göra fel så länge det inte är någon fara/hinder för någon annan.
Hoppas jag var till någon hjälp.
Stort lycka till nu