Start > Körkortsforum > Opassande beteende av inspektö…

Opassande beteende av inspektör under uppkörning

Jessica 2016-07-08 22:43 ! Citera #
Körde upp igår och fick en inspektör med vad jag anser som ett oprofessionellt beteende under uppkörningen. Vill egentligen kolla om det är någon som kanske har råkat ut för samma sak och om man kanske ska ta detta vidare

Innan vi började köra så gick han igenom alla moment på hans padda varpå han stannar mitt i en mening och säger till mig: ” Nej men, jag glömde helt bort vad jag skulle säga, jag vill bara stirra in i dina vackra blå ögon...”

Jag kände verkligen att det var mycket olustigt och ville nästan hoppa ur bilen

Alla jag har berättat detta för inklusive mina två lärare tyckte att det var högst opassande. Sen under uppkörningen svarade han även i sin telefon mitt i en korsning (höger+vänster) att jag var tvungen att fråga honom åt vilket håll han ville att jag skulle köra medan han pratade vidare. Kändes också lite oprofessionellt när jag ändå har betalat för hans tid så att säga

vill även säga att jag kuggade och att jag anser att det var berättigat så jag menar inte att han på något sett bedömde fel, känner mer att jag vill höra om detta har hänt någon annan och om det kan vara så att man kanske ska höra av sig till trafikverket för att berätta om detta eller inte
Maria 2016-07-08 23:21 ! Citera #
Såklart helt opassande och oprofessionellt av honom. Jag skulle definitivt anmäla detta, risken finns att andra råkar ut för samma sak som dig :|. Hoppas nästa uppkörning går bättre :)!
Jessica 2016-07-09 15:10 ! Citera #
Ja, jag tänkte att det kanske inte var jag som var känslig trots allt!
Mejlade vägverket och hoppas på snabbt svar från de
Sara 2016-07-09 15:50 ! Citera #
Självklart ska anmäla detta..
Jag hade en liknande inspektör när jag körde i Örebro.
Han sa att jag ”Var så vacker att se på, så han visste inte vilka kör moment han skulle vilja att jag gjorde, skulle bara vilja sitta och titta på dig hela dagen”

Jag mailade till stället han jobbade på, och dom svarade inom 3 dagar att dom bad om ursäkt och förtod att jag hade tagit illa vid mig. Samt att dom skulle ersätta min första uppkörning med en helt ny, helt kostnadsfritt..
Jag klarade av min andra uppkörning då jag krävde innan att få en tjej/kvinna som inspektör..
Jessica 2016-07-09 17:21 ! Citera #
Hemskt att det ens kan hända, förstår inte vad ens utseende har med körningen att göra :/
HurNuBrunKo 2016-07-10 15:45 ! Citera #
Jag ser många vackra damer på stan, i butiker, på arbetet, tja överallt... varje dag. Men inte säger jag till dessa damer hur vackra man är. Det håller jag för mig själv och det borde trafikinspektörer med göra, speciellt eftersom alla dessa unga tjejer (oftast) befinner sig i en utsatt situation.

Avsked och att aldrig mer få arbeta som trafikinspektör tycker jag vore skäligt, om jag vore chef.
Sara 2016-07-10 19:42 ! Citera #
HurNuBrunKo 2016-07-10
Jag ser många vackra damer på stan, i butiker, på arbetet, tja överallt... varje dag. Men inte säger jag till dessa damer hur vackra man är. Det håller jag för mig själv och det borde trafikinspektörer med göra, speciellt eftersom alla dessa unga tjejer (oftast) befinner sig i en utsatt situation.

Avsked och att aldrig mer få arbeta som trafikinspektör tycker jag vore skäligt, om jag vore chef.
Bra skrivet, jag håller med dig!

Det är klart som sjutton att man som tjej tar illa vid sig och inte kan koncentrera sig på sin uppkörning när en inspektör har klämt ur sig nått sånt där innan man ens har kört iväg. Då sitter man ju där och undrar om han sitter och sneglar på en, samt så undrar man vad han egentligen sitter och tänker på...USCH!!!
Jessica 2016-07-11 08:37 ! Citera #
Sara 2016-07-10
Bra skrivet, jag håller med dig!

Det är klart som sjutton att man som tjej tar illa vid sig och inte kan koncentrera sig på sin uppkörning när en inspektör har klämt ur sig nått sånt där innan man ens har kört iväg. Då sitter man ju där och undrar om han sitter och sneglar på en, samt så undrar man vad han egentligen sitter och tänker på...USCH!!!
Ja, jag var verkligen riktigt obekväm efter den kommentaren men man försöker först berättiga den med ”kanske försökte han lugna mig eftersom man ändå är lite nervös” men faktum kvarstår, utseende har inget med körningen att göra punkt slut.

Nu har man ändå hört 3st personer som har vart med om något liknande och det finns säkert fler och det är rent av deprimerande att det får hända inom en statlig verksamhet
Sara 2016-07-11 14:52 ! Citera #
Jessica 2016-07-11
Ja, jag var verkligen riktigt obekväm efter den kommentaren men man försöker först berättiga den med ”kanske försökte han lugna mig eftersom man ändå är lite nervös” men faktum kvarstår, utseende har inget med körningen att göra punkt slut.

Nu har man ändå hört 3st personer som har vart med om något liknande och det finns säkert fler och det är rent av deprimerande att det får hända inom en statlig verksamhet
Ja jag förstår och vet exakt hur du kände dig..
Och du har helt rätt i att ens utseende inte har nått med körning att göra..

Tyvärr tror jag att det sker betydligt oftare än vad som kommer fram, så det finns nog ett stort mörkertal i denna fråga.
Men det är bra att någon tar tag i detta, vi tjejer måste tydligen ryta ifrån för att det ens ska komma på tal om att så här beter man sig inte, vilket dom redan borde veta.. Men äckel/pervo gubbar finns det ju överallt...tyvärr...
Jessica 2016-07-11 18:20 ! Citera #
Sara 2016-07-11
Ja jag förstår och vet exakt hur du kände dig..
Och du har helt rätt i att ens utseende inte har nått med körning att göra..

Tyvärr tror jag att det sker betydligt oftare än vad som kommer fram, så det finns nog ett stort mörkertal i denna fråga.
Men det är bra att någon tar tag i detta, vi tjejer måste tydligen ryta ifrån för att det ens ska komma på tal om att så här beter man sig inte, vilket dom redan borde veta.. Men äckel/pervo gubbar finns det ju överallt...tyvärr...
Det gör ju tyvärr det, har bokat ny uppkörning på en annan ort, hoppas jag får någon återkoppling innan den är för då tänker jag definitivt kräva en kvinnlig inspektör, hur hemskt det än känns :/

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov