Start > Körkortsforum > STR rättar fel?

STR rättar fel?

Cadabra 2016-07-06 20:29 ! Citera #
Håller just nu på med en intensivkurs för Bil (manuell) började där 27/6 och håller på till 12/7 har imorgon halkbanan att göra och sen fredag teorin körskolan har som ”krav” att man ska ha 100% genom STR i deras program som är A B C F. Jag har klarat alla dessa 3/3 så ligger just nu på 80%. Har repetition 1 kvar där de är 3/3 för att gå vidare. Sen sluttest 1/1 Repetition2 1/1 osedda frågor 0 Vägmärken 0 och sen svåraste frågorna 0. (kan ej gå vidare till nästa steg om jag inte får 3/3 på repetition) Men nu till problemet är att den rättar fel, på många frågor som jag vet jag svarat rätt på. T.ex Vad betyder denna skylt? (parkeringsförbud säger vi) så klickar man i det rätta svaret som man VET är rätt. Sen när man gjort 70/70 frågor så rättar den en massa frågor fel som man vet att man svarat rätt på Var två tjejer som också upplevde samma problem på körskolan, så jag pratade med henne i receptionen att de rätttades fel att jag kommit 80% och inte tänker göra mer på datorn då den rättar fel utan läsa böckerna och köra någon app. Nu till frågan har någon annan haft/har samma problem? Ska ha uppkörning den 19/7 men tror jag kommer skjuta upp det då jag inte känner mig redo för det ännu, men skulle man klara teorin så måste man ju nästan chansa Tyckte ni teorin / uppkörning var svårt? något speciellt man bör ha i åttanke? Började plugga förra veckan mest och inte pluggat så mycket innan, och blivit så jävla stressad inför teoriprov och uppkörning men denna vecka har varit lugnare. Känns bättre att under intensiven försöka fokusera ta till sig allt man gör läsa om just dem momenten i böckerna istället för att tänka på teoriprov uppkörning samt ha fokus på dagarna med körskolan blir rätt mycket och rörigt kan jag tycka

MvH
Moa 2016-07-06 20:40 ! Citera #
Hej! Jag har faktiskt upplevt att på det riktiga teori provet att dem har rättat fel. Fick förra gången 51 rätt och märkte att en fråga var fel rättad. Jag memorerade frågan och skrev upp den i mobilen för att kolla upp den. Jag kollade sedan upp den och jag VET att jag hade svarat rätt och ändå blev den fel. Har klarat uppkörningen och det du ska tänka på är att ha blicken uppåt och framåt och avsöka trafiken i tid, det gillar dem ;) Sen ska du inte ha för bråttom och inte heller vara för långsam. Då brukar det gå bra. Teoriprovet ska jag göra imorgon, och hoppas på det bästa. Hoppas det går vägen för dig med! Mvh Moa
Cadabra 2016-07-06 20:52 ! Citera #
Okej vad drygt :o okej jo precis blicken framför men känna så värdelöst när min körskollärare aldrig ger beröm och bara kritik! Sänker ju självförtroendet och vist jag är inte helt 100% i trafiken och gör allt rätt men någon gång kanske man skulle vilja höra att man gör något bra. Hade en annan trafiklärare förut som gav posetiv beröm. Lycka till för dig nu

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest