Start > Körkortsforum > Privatist-javisst!

Privatist-javisst!

Gäst 2016-07-06 04:43 ! Citera #
Hej!
Tänkte kortfattat dela med mig om mig om min historia som privatist!
Jag som andra har läst flera trådar om privatister kuggar oftare, man kuggar vid första försöker osv. Mycket ligger nog i det att vi privatister är nog inte helt färdigutbildade när vi väl genomför uppkörningen.

Hur som helst, som alla andra, var jag nervös igår när jag skulle köra upp för första gången.
Tankarna på inspektörn, ny bil och allt sånt var ju sånt som påverkade nervositeten givetvis!
Men trots allt det blev jag godkänd! Min inspektör var supertrevlig, visade och berättade lite om bilen jag skulle köra, tydlig med instruktioner och frågade inte om körskola eller dylikt. Enligt mig hade jag en väldigt kort uppkörning, dryga 30 min och jag vågade inte riktigt tänka på hur det hade gått förens jag parkerade bilen och fick beskedet. Så mitt råd är till alla: Det går att lyckas som privatist ändå! Jag tog 7 lektioner på körskola mest för att slipa på grunderna men jag hade ingen låtsasuppkörning eller lektion för att se hur jag låg till. Så det är möjligt att lyckas!

Jag följde körkortsboken 16 steg samt även använde mig av Trafikskola Online och deras övningar under tiden.
Så med rätt förberdelse. duktig handledare, så är ingenting omöjligt :) Även att lägga ner så mycket tid man kan på körningen är också ett måste
Så slutsumman är: ni som är privatister, känn er inte utdömda på förväg, det är möjligt att lyckas :)
Gäst 2016-07-06 08:45 ! Citera #
Om du tar 7 lektioner är du inte i samma sits som riktiga privatister. Körskolan ser till att du kan det du ska och fyller i hålen som privatlärda har. En riktig privatist är hellärd hemifrån och kuggar P.g. a brist av kunskap. Bara för att du kör upp som privatist betyder inte att du faller i den kategorin.
Gäst 2016-07-06 10:39 ! Citera #
Privatist javisst

Visst går det att klara sig med bara få lektioner på körskola. Jag tog två, och det fungerade utmärkt! Det viktiga är att satsa på teori med bok og frågor samt övningsköra mycket! Det sista är något du ofta inte kan göra på körskola med 450 kronor/ 35 minuter...
Gäst 2016-07-06 13:51 ! Citera #
Jag tog 0 lektioner och klarade det på andra uppkörningen

första kuggade jag på att jag kollade för lite i backspeglarna.. Jag hade uppsikt men jag vred inte på huvudet och tydligt visade att jag tittade därför kugga jag :)
Gäst 2016-07-06 16:22 ! Citera #
Gäst 2016-07-06
Jag tog 0 lektioner och klarade det på andra uppkörningen

första kuggade jag på att jag kollade för lite i backspeglarna.. Jag hade uppsikt men jag vred inte på huvudet och tydligt visade att jag tittade därför kugga jag :)
Vad körde du för bil om du kollade för lite i backspeglarna? :D
Dom flesta bilar har bara 1 backspegel, men 2 sidospeglar :D :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest