Hej!
Tänkte kortfattat dela med mig om mig om min historia som privatist!
Jag som andra har läst flera trådar om privatister kuggar oftare, man kuggar vid första försöker osv. Mycket ligger nog i det att vi privatister är nog inte helt färdigutbildade när vi väl genomför uppkörningen.
Hur som helst, som alla andra, var jag nervös igår när jag skulle köra upp för första gången.
Tankarna på inspektörn, ny bil och allt sånt var ju sånt som påverkade nervositeten givetvis!
Men trots allt det blev jag godkänd! Min inspektör var supertrevlig, visade och berättade lite om bilen jag skulle köra, tydlig med instruktioner och frågade inte om körskola eller dylikt. Enligt mig hade jag en väldigt kort uppkörning, dryga 30 min och jag vågade inte riktigt tänka på hur det hade gått förens jag parkerade bilen och fick beskedet. Så mitt råd är till alla: Det går att lyckas som privatist ändå! Jag tog 7 lektioner på körskola mest för att slipa på grunderna men jag hade ingen låtsasuppkörning eller lektion för att se hur jag låg till. Så det är möjligt att lyckas!
Jag följde körkortsboken 16 steg samt även använde mig av Trafikskola Online och deras övningar under tiden.
Så med rätt förberdelse. duktig handledare, så är ingenting omöjligt Även att lägga ner så mycket tid man kan på körningen är också ett måste
Så slutsumman är: ni som är privatister, känn er inte utdömda på förväg, det är möjligt att lyckas