Start > Körkortsforum > Halkbana Uddevalla

Halkbana Uddevalla

Gäst 2016-07-05 08:09 ! Citera #
Hej! Har tid för halka imorgon och undrar om någon gjort den i Uddevalla och vad man får göra? :) och måste man delta aktivt i diskussioner? Tycker det är jobbigt att prata i grupp :?
Gäst 2016-07-05 13:05 ! Citera #
Du ska få halka omkring och ha en toppen rolig dag :D
Nej du behöver inte aktivt delta i några diskussioner, så var det iaf där jag gjorde min halkkörning.
Det fanns flera stycken som inte gav sig in i någon debatt :D

Men passa på att ha roligt, detta är det bästa under hela körutbildning :lol: :lol: :lol:
Gäst 2016-07-05 13:28 ! Citera #
Gäst 2016-07-05
Du ska få halka omkring och ha en toppen rolig dag :D
Nej du behöver inte aktivt delta i några diskussioner, så var det iaf där jag gjorde min halkkörning.
Det fanns flera stycken som inte gav sig in i någon debatt :D

Men passa på att ha roligt, detta är det bästa under hela körutbildning :lol: :lol: :lol:
Gjorde du den i Uddevalla? Vilka moment får man göra? Vet att man kör med automat, har inte gjort det innan så är lite nervös över det haha :lol:
Gäst 2016-07-05 15:24 ! Citera #
Jag gjorde nyligen halkan i Uddevalla. Man har både teorigenomgångar, diskussion samt ser på film som rör risker och beteende. Man gör sedan ett mindre (ej svårt!) test i grupp.
Dock sitter man mest i den automatväxlade bilen tillsammans med övriga deltagare och kör på en bana, för att känna på olika hastighter, underlag, etc. Väldigt kul och lärorikt! Du tjänar för din egen del på att vara aktiv och ställa frågor under genomgångar och i bilen.
Gäst 2016-07-05 17:02 ! Citera #
Gäst 2016-07-05
Jag gjorde nyligen halkan i Uddevalla. Man har både teorigenomgångar, diskussion samt ser på film som rör risker och beteende. Man gör sedan ett mindre (ej svårt!) test i grupp.
Dock sitter man mest i den automatväxlade bilen tillsammans med övriga deltagare och kör på en bana, för att känna på olika hastighter, underlag, etc. Väldigt kul och lärorikt! Du tjänar för din egen del på att vara aktiv och ställa frågor under genomgångar och i bilen.
Vad är det för test? :o
Okej, trodde man satt själv i bilen. Hur ser banan ut, mycket kurvor eller mest raksträcka?
Gäst 2016-07-06 12:24 ! Citera #
Nej jag gjorde inte halkan i Uddevalla utan den gjorde jag strax utanför Örebro :)
Och där hade vi varken nått test eller att man var tvungen till att vara med och debattera..

Dagen började med att vi alla som skulle köra den dagen samlades i ett rumt där vår körskolelärare berättade vad som skulle ske under dagen. Sedan vart vi uppdelade i mindre grupper med 4 personer i varje grupp.
Efter det gick vi raka vägen ut till bilarna, som i detta fallet inte var automat utan manuell växlade.
Körläraren körde runt på alla 3 olika banorna och visade hur det gick till, sedan fick vi själva ta över och köra runt :)
Det var hur roligt som helst, körde säkert runt i nästan 1½ timme innan det var lunch, sedan fortsatte vi att köra runt i ytterligare 1 timme. Efter det samlades vi i en liten biosalong för att se en kortfilm på 25-30 minuter där dom visade vilka slags skador bilen får i vissa hastigheter. Efter det så vi dom som ville testa på att sätta sig i en bil och snurra runt för att få känna på hur det är att vara fastspänd samtidigt som man är uppochned.
När det var klart så var dags att gå tillbaka till samlingsrummet som vi samlades vid tidigare under morgonen, väl där så fick vi alla som klarade kursen ett diplom, sedan var det dags att åka hem :)
Gäst 2019-12-21 22:19 ! Citera #
Någon som vet ifall läraren sitter med en när man kör för jag har nyligen vart med om en halkolycka och är väldigt rädd för halkan.
Gäst 2020-01-24 09:49 ! Citera #
Läraren från min körskola var inte med i bilen på halkan.
Halkbanans lärare var med, och 2 andra elever.
Det var inte en vanlig bil och blöt väg, utan vanlig asfalt och grejer på däcken som läraren reglerade med en dosa, hur halt det skulle upplevas.
Jag var rädd och det sa jag. Läraren lät mig bara göra de obligatoriska momenten och min tid var över fort.
De andra hade kört mer på körskola och var modigare och åkte runt och slirade.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov