Start > Körkortsforum > Räcker det att endast plugga h…

Räcker det att endast plugga här på Körkort Online?

Jimmy 2020-02-02 14:41 ! Citera #
Max 2020-01-26
Tips o råd när man ska plugga teorin/. På första försöket 52 har ni tips kan man plugga via körkortonline Är det samma som på Trafikverket teoriprov är de samma frågor.?när man pluggar via körkortonline är det samma frågor dem ställer som på Trafikverket.? Som de är på körkortsonline.?
Så här gjorde jag.

Jag läste igenom boken en gång. Beroende på hur mycket tid du har kan du läsa igenom hela boken, eller utvalda kapitel, flera gånger innan du gå vidare.

Sedan läste jag igenom boken en till gång men tog det då kapitel för kapitel. Det som jag inte redan kunde skrev jag ned med egna ord så jag kunde repetera det extra. Du bör skriva ned för hand i stället för på dator, dels då datorn riskerar distrahera dig och dels då du lär dig bättre genom att skriva för hand. Allteftersom du lär dig det du skrivit ned så stryker du det från din sammanfattning tills du inte har något kvar.

Plugga i 45-minuterspass och ta en kvarts paus innan du påbörjar nästa 45-minuterspass. Det här är dock inte helt hugget i sten, om du känner att du är riktigt inne i det du läser så fortsätt läsa och ta en lämplig paus någon annanstans. Sätt gärna en timer på 45 minuter och lägg ifrån dig allt annat, sätt mobiltelefonen på ljudlöst. Det bästa är att använda en svagt tickande äggklocka då du associerar ljudet med koncentration. Den här studiemetoden kallas för spaced learning och du kan med fördel läsa mer om den på nätet.

Parallellt med att du pluggar tentar du av dina kunskaper mot Elevcentralens självtester. Teoriprovet är snarlikt Elevcentralens frågor och ofta lättare. Du behöver varken använda dig av den här sidan eller ens fylla i instuderingsfrågorna i Körkortsbokens studiehäfte. Men du kan givetvis omväxla lite och göra det ändå.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor