Start > Körkortsforum > Aggressivitet gentemot inspekt…

Aggressivitet gentemot inspektörerna

Nybliven körkortsinnehavare 2016-07-02 16:52 ! Citera #
När jag läser inläggen i forumet blir jag mörkrädd. Det är så uppenbart att man inte förstår vidden av vad det innebär att ha körkort. Varför tror man att inspektörerna är illvilliga? Jag kan tänka mig att man som inspektör på ett tidigt stadium under uppkörningen kan bedöma huruvida en personen är klar för körkort. Att man som inspektör kan man urskilja nervositet från okunskap. Jag är oerhört tacksam och glad att det finns inspektörer som kuggar de som inte är mogna för trafiken. Om man kuggar 5 ggr utan att förstå varför och bara skyller på en sur inspektör kanske man behöver ta en vända till med sig själv!
Gäst 2016-07-02 20:48 ! Citera #
Det är inte så att man direkt skyller på inspektörerna, men vissa inspektörer är klart mycket snälla jämfört med andra. Men snällare menas att de inte är är så petiga, och om man då får en petig inspektör börjar man skylla på de (vilket så klart är fel). Men inspektören ska kunna ge en konkret förklaring till varför man kuggat, vilket alla inte gör..
Gäst 2016-07-02 21:47 ! Citera #
Det håller jag med om utifrån vad jag förstått från vad jag läst i forumet är tydlig återgivning varför man inte klarar uppkörningen ett tydligt förbättringsområden från Trafikverkets sida.
Maria 2016-07-03 13:52 ! Citera #
Inspektörer ger alltid eller oftast en förklaring till varför ens körning inte blev godkänd.
Men vissa är ju inte mogna nog att förstå vad inspektören säger, och därmed kommer alla glåpord på ett internetforum istället, för där man kan vara anonym och slippa fråga vad inspektören menar...

Att som köraspirant tro att man kan trafiken bättre än dom är bara löjligt, en inspektör har genomgått en 5 årig utbildning, och får även göra en massa små prov varje år för att uppdatera deras kunnande.
Så jag fattar inte hur en 18/19-årig kille/tjej som bara har övningskört i några månader kan tro att dom kan allt så mycket bättre.. Inspektörerna borde kugga folk oftare än vad dom gör, för vissa slinker igenom och kör ommkring som livsfarliga arslen på våra vägar
Iamich 2016-07-03 17:21 ! Citera #
Maria 2016-07-03
Inspektörer ger alltid eller oftast en förklaring till varför ens körning inte blev godkänd.
Men vissa är ju inte mogna nog att förstå vad inspektören säger, och därmed kommer alla glåpord på ett internetforum istället, för där man kan vara anonym och slippa fråga vad inspektören menar...

Att som köraspirant tro att man kan trafiken bättre än dom är bara löjligt, en inspektör har genomgått en 5 årig utbildning, och får även göra en massa små prov varje år för att uppdatera deras kunnande.
Så jag fattar inte hur en 18/19-årig kille/tjej som bara har övningskört i några månader kan tro att dom kan allt så mycket bättre.. Inspektörerna borde kugga folk oftare än vad dom gör, för vissa slinker igenom och kör ommkring som livsfarliga arslen på våra vägar
Håller helt med.
Gäst 2016-07-03 20:01 ! Citera #
Word.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov