Start > Körkortsforum > Hjälp snabbt!

Hjälp snabbt!

Gäst 2016-06-30 16:19 ! Citera #
Hej alla jag har kuggat många gånger på teorin lite tips på vad jag kan göra för att bli godkänt på teorin? Jag har köpt frågor här ifrån och från elevcentralen och så har jag böckerna, jag kanske pluggar fel? Men ni som är godkända på teorin kan väll hjälpa mig lite grann på vad jag kan göra och inte för att klara teorin?
Gäst 2016-06-30 16:27 ! Citera #
Hur ser frågorna ut på riktiga provet? Är de helt olika frågorna på elevcentralen? Vad för frågor kommer du ihåg av provet? Ska snart göra mitt prov.
Jag är riktigt nervös!
Gäst 2016-06-30 17:43 ! Citera #
Gäst 2016-06-30
Hur ser frågorna ut på riktiga provet? Är de helt olika frågorna på elevcentralen? Vad för frågor kommer du ihåg av provet? Ska snart göra mitt prov.
Jag är riktigt nervös!
Asså grejen är frågorna är exakt som vi gör här på datorn bara att de ändrar på meningarna tycker jag, men jag har svårt för plugg och så det är därför jag behöver råd från folk som klarat teorin. Men det sista du ska va är att vara nervös för då kommer du bara vilja göra det snabbt och gå ut så va inte nervös då kommer allt gå bra säkert.
Gäst 2016-06-30 18:53 ! Citera #
Gäst 2016-06-30
Asså grejen är frågorna är exakt som vi gör här på datorn bara att de ändrar på meningarna tycker jag, men jag har svårt för plugg och så det är därför jag behöver råd från folk som klarat teorin. Men det sista du ska va är att vara nervös för då kommer du bara vilja göra det snabbt och gå ut så va inte nervös då kommer allt gå bra säkert.
Det är klart att dom omformulerar frågorna, dom är ju ställda på ett sådant sett så att man måste kunna det teoretiska för att kunna svara på frågorna :D
Men tyckte att det var grymt lätt..

Och man ska visst vara lite nervös, då koncentrerar man sig bättre. men är man FÖR nervös, ja då går det åt det andra hållet.. så lite lagom är nog bäst :lol:

Lycka till!
Gäst 2016-06-30 22:10 ! Citera #
Gäst 2016-06-30
Det är klart att dom omformulerar frågorna, dom är ju ställda på ett sådant sett så att man måste kunna det teoretiska för att kunna svara på frågorna :D
Men tyckte att det var grymt lätt..

Och man ska visst vara lite nervös, då koncentrerar man sig bättre. men är man FÖR nervös, ja då går det åt det andra hållet.. så lite lagom är nog bäst :lol:

Lycka till!
Hur mycket fick du?, Hur plugga du med vad köpte du frågor ge mig lite tips har köpt både från elevcentralen och körkortonline, men det funkar inte mitt högsta är 50!
Gäst 2016-07-01 08:08 ! Citera #
Ta dig tid och läs frågorna/svaren ordentligt samt när du pluggar lär dig förstå innebörden av varför det är just så t.ex ”varför gäller den regeln här och inte där” o.s.v.
Gäst 2016-07-01 09:37 ! Citera #
Gäst 2016-06-30
Hur mycket fick du?, Hur plugga du med vad köpte du frågor ge mig lite tips har köpt både från elevcentralen och körkortonline, men det funkar inte mitt högsta är 50!
Jag fick 61/65

Jag pluggade med att läsa körkortsboken 3 gånger, svara på frågor på datorn hos min trafikskola samt köpte alla frågorna på körkortonline 1 gång.

När du sitter och gör det riktiga provet så läs frågorna noga, om du inte förstår en fråga så sitt inte och grubbla på den, utan markera den och svara på dom andra frågorna istället. Sedan när du har svarat på alla frågor kan du gå tillbaka och svara på dom som du har markerat.. Jag hade svarat på alla frågor efter bara 23 minuter, satt kvar lite extra för att gå igenom alla mina svar en gång till för att vara helt säker.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 10:52
1
I går 16:13
6
2025-01-13 23:16

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo