Jag gjorde mitt första teoriprov i början på Juni, och kuggade. Fick 51 poäng. Och godkänt är ju 52 så det kändes riktigt jäkla surt. Och man kan inte göra något åt det!
Sedan kuggade jag uppkörningen men av helt klara skäl - jag var inte redo helt enkelt. Behöver träna på ”berättande körning”, start i motlut, järnvägskorsningar och motorväg. Jag körde upp i Södertälje som privatist. Kanske ska jag välja något annat ställe att köra upp på nästa gång? Men samtidigt ska ju inte platsen spela någon roll...
Jag har nu inte kört bil sedan uppkörningen. Luften gick ur mig, känner mig helt tom liksom. Vet inte alls hur jag ska orka ta tag i körkortet nu. Självklart vill jag ha körkort men av tråkiga händelser i mitt liv nu orkar jag bara inte. Tid til latt övningsköra finns men orkar inte. Pengar finns inte. Så kan ej boka nya prov just nu.
Samtidigt vill man ju inte ge upp när man har kommit såhär långt. Teorin var jag ju såååå nära att klara liksom!
Vad har ni för tips när man kuggat båda delarna på sitt första försök? Hur ska man ”ta sig upp” nu?