Start > Körkortsforum > Hur får man motivation?

Hur får man motivation?

Gäst 2016-06-20 13:38 ! Citera #
Hej!
Skulle gärna vilja veta hur ni fick eran motivation till att läsa teorin och ut och köra på det.

Själv är jag 20 och tröttnat på att alla frågar mig varför jag ej har körkort och att massa som är yngre än mig själv tar körkort som det vore inget haha, så vad tycker ni jag skulle testa? har kört en hel del hemma så är ej ovan på den fronten dock aldrig med körskola.

Vore det bra att jag testade 1 eller 2 lektioner med körskola och se vad jag skulle träna på och sedan träna mycket hemma? eller är det bättre att ta fler lektioner och köra mer med körskolan än hemma?

Vad tycker ni är det lättaste sättet att lära er teorin, var det att läsa i teoriboken eller göra körkorts frågor via nätet eller på skiva te.x.? eller kanske både och?

Skulle bli tacksam för era råd till att få motivation!
Ha en bra dag :)
Gäst 2016-06-20 13:53 ! Citera #
Gäst 2016-06-20
Hej!
Skulle gärna vilja veta hur ni fick eran motivation till att läsa teorin och ut och köra på det.

Själv är jag 20 och tröttnat på att alla frågar mig varför jag ej har körkort och att massa som är yngre än mig själv tar körkort som det vore inget haha, så vad tycker ni jag skulle testa? har kört en hel del hemma så är ej ovan på den fronten dock aldrig med körskola.

Vore det bra att jag testade 1 eller 2 lektioner med körskola och se vad jag skulle träna på och sedan träna mycket hemma? eller är det bättre att ta fler lektioner och köra mer med körskolan än hemma?

Vad tycker ni är det lättaste sättet att lära er teorin, var det att läsa i teoriboken eller göra körkorts frågor via nätet eller på skiva te.x.? eller kanske både och?

Skulle bli tacksam för era råd till att få motivation!
Ha en bra dag :)
Jag tycker inte att 1-2 lektioner räcker för att du ska få in alla grunder ordentligt..
När jag tog körkort så tog jag 10 körlektioner med körskolan för att just få in alla grunder rätt, lär man sig fel från början så är det otroligt svårt att ändra sin körstil. Sedan mängdtränade jag väldigt mycket hemma och tog då bara någon enstaka körlektion då och då med körskolan för att visa att min körutbildning gick åt rätt håll..

Gällande teorin så är det att rekommendera att blanda både körkortsboken med frågor på nätet eller någon app..
Gör det inte svårare än vad det behöver vara, för det är i grunden ganska simpelt med teorin :D
Använd bara logiskt tänkande när du läser och svarar på frågorna så kommer det gå som en dans :D

Lycka till!
Johannes 2016-06-29 17:27 ! Citera #
Motivationen är väl lättast att hitta om man tänker på de positiva saker med körkort, jag har även ett stort intresse för bilar och tycker det är roligt att både köra och meka så jag fick väl min motivation därifrån :)

Teori rekommenderar jag att kombinera boken och frågor på internet, jag kan inte lära mig genom att läsa en bok så jag körde allt här. Pluggade inte speciellt mycket men hade ändå turen och klarade provet idag, fast det var på gränsen.

Övningskörning rekommenderar dom flesta om man kör privat att man ska ta 1-2körlektioner när man har lite körvana så man får höra vad man kan förbättra, jag har dock inte och kommer inte ta någon körlektion, får se hur det går på uppkörningen den 11/7 :)


Det bästa är nog att DU tänker igenom hur du vill plugga och köra och att du gör proven när du känner dig redo, det är nog även lättare att hålla motivationen uppe om du gör på ditt sätt skulle jag tro :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor