Start > Körkortsforum > Uppkörning Sollentuna

Uppkörning Sollentuna

Jessica 2016-06-19 20:44 ! Citera #
Hejsan,

Jag har uppkörning uppbokad den 8/7 och jag är som så många andra osäker på min körning och när man läser här inne så verkar det som att det är väldigt många som kuggar första uppkörningen. Jag har nu ett dilemma som jag måste ventilera med er härinne. Jag har ett jobbpass som jag förmodligen inte kan byta bort med någon och chefen kan inte ge mig ledigt... Så, jag har en till idé att ta upp med chefen, annars måste jag avboka min uppkörning och skjuta på det ytterligare.

Om det nu är så att jag inte blir borttagen från det passet eller kan komma en timme senare till jobbet, måste jag avboka uppkörningen. Jag har nu bokat uppkörning och teori via trafikskolan men tänker att om jag är tvungen att avboka, funderar jag på om jag ska boka privat istället. Hur smart är det att köra upp i en helt främmande bil? Är det väldigt korkat (alltså, som gjort för att faila uppkörningen)? Varför jag ska boka privat är för att trafikskolan har så sjukt mycket att göra nu i sommar...

Tacksam för svar!
Nellie 2016-06-29 17:34 ! Citera #
Hej!

Jag har uppkörning den 5/7 och är också sjukt nervös. Jag tycker att du ska inte ska vänta med uppkörningen för att jag har hört genom andra att det är längre väntetid om du bokar privat. Jag tycker att det är lättare att köra i en bil man redan känner och körskolans bilar är oftast lättast att köra!

Lycka till :D
Gäst 2016-06-29 19:51 ! Citera #
Tycker att du bör köra upp när du redan har bokat så du får det gjort än att skjuta fram . Själv ska jag köra upp 14/7 med skolans bil . Hade först bokat samma datum fast med trafikverkets bil men tänkte efter igen så bytte jag till skolans egna som jag är van att köra med så jag skipper bli nervös på den främmande bil , istället får man fokusera på uppkörningen!
Så jag rekommenderar att du kör med skolans bil . Visst kan man köra alla bil om man kan köra men under uppkörningen vill man ju hellre vara på den säkra sida .
Lycka till ????
Gäst 2016-06-29 19:53 ! Citera #
Gäst 2016-06-29
Tycker att du bör köra upp när du redan har bokat så du får det gjort än att skjuta fram . Själv ska jag köra upp 14/7 med skolans bil . Hade först bokat samma datum fast med trafikverkets bil men tänkte efter igen så bytte jag till skolans egna som jag är van att köra med så jag skipper bli nervös på den främmande bil , istället får man fokusera på uppkörningen!
Så jag rekommenderar att du kör med skolans bil . Visst kan man köra alla bil om man kan köra men under uppkörningen vill man ju hellre vara på den säkra sida .
Lycka till ????
Sorry hade en blomma symbol men blev frågetecken här . Det var inte mening att ha frågetecken lol

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov