Start > Körkortsforum > Kuggad på första uppkörningen

Kuggad på första uppkörningen

Gäst 2016-06-19 15:25 ! Citera #
Det varkar vara vanligt att många blir kuggade på första uppkörningen. Är det någon som vet några exakta siffror?
Gäst 2016-06-19 15:57 ! Citera #
Www.svt.se/nyheter/inrikes/har-klarar-flest-uppkorningen-1
Gäst 2016-06-19 19:45 ! Citera #
Jobbig läsning! Jag undrar vaför så många kuggar uppkörningen. Slarv/nerver från elevens sida, eller alltför petiga instruktörer från vägverket?
Vad tror ni?
Gäst 10 2016-06-19 19:49 ! Citera #
Gäst 2016-06-19
Jobbig läsning! Jag undrar vaför så många kuggar uppkörningen. Slarv/nerver från elevens sida, eller alltför petiga instruktörer från vägverket?
Vad tror ni?
Jag tror att många bokar sina prov för tidigt innan dom är helt klara..
Sedan är det nog många som kuggas p.g.a sin nervositet..
Men petiga instruktörer tror jag inte ett dugg på!
Gäst 2016-06-19 19:51 ! Citera #
Petiga eller ej. Det är ju helt uppenbart att det finns stora skillnader i vad som blir godkänt.
Gäst 2016-06-19 19:58 ! Citera #
Jag håller med ”Gäst 10”
Inspektörerna bedömer lika från norr till söder i över 95% av alla uppkörning som görs.
Och med tanke på den högra siffran och alla uppkörningar så är det inte många som kuggas..

Om folk bara boka sina prov när dom är redo, istället för att boka när dom tror att dom är redo, så skulle flera klara sina första uppkörningar utan problem...
Gäst 2016-06-19 21:15 ! Citera #
Fast är det inte skillnad på vart man kör upp? I Sollentuna finns det exempelvis massa rondeller och mycket trafik medan i Säffle (min kompis åkte dit och körde upp) fanns det en rak sträcka som han åkte på. Samma i Mora där min andra vän körde upp i där hon åkte på rak sträcka och bägge tyckte det var hur lätt som helst. Inga jobbiga korsningar eller dylikt.
Gäst 2016-06-21 22:46 ! Citera #
Fast oavsett var man kör upp så är det ju inte bara själva körmomenten som räknas. Man måste ju framför allt visa att man förstått, kan manövrera, har rörlig blick och ”tänker rätt”. Även om du kör en rak sträcka bara kan du ju kugga om du inte har rörlig blick, vinglar när du växlar, verkar oförberedd eller nonchalant inför möjligheten att nåt skulle inträffa etc. Och kör du i tätare trafik har säkerligen inspektören större förståelse för att stressmomenten och därmed svårighetsgraden på körningen ökar. Det de vill se är ju hur du hanterar det och är kapabel att träna på egen hand utan att utgöra en fara. Och vanligtvis kör man ju upp i en trafikmiljö man övningskört i och förväntas vara van vid.
Gäst 2016-06-25 02:01 ! Citera #
Småttingar misslyckas för de inte kan köra bil. Så enkelt är det. Privatister utan pengar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo