Start > Körkortsforum > Göteborg.

Göteborg.

Mr_Autobahn 2009-10-14 00:01 ! Citera #
Hej!

Håller på köra för fullt nu i Göteborg har fram tills 1 februari som en
deadline för att jag ska ha klarat kortet samt just fått ett nytt jobb där
det behövs så det är verkligen en morot. Kör privat men ska skriva in mig i
trafik skola slutet av månaden och ta tio lektioner. Övningskört länge så
borde inte behöva mycket mer tror jag.

Min fråga är denna hur lång tid tar det ca få teori tid samt uppkörning i
Göteborg samt om man kuggar uppkörningen här kan man boka på andra platser än
Gbg eller ska man till och med göra det med detsamma ?!

Dela gärna med av erfarenheter, En som är jävligt sugen på körkortet!
Gäst 2009-10-29 14:51 ! Citera #
Jag skulle boka in mig på en körskola, dom släpper inte iväg en till en uppkörning om de inte är säkra på att du fixar det. Helt klart värt det, särskilt när du har en deadline! Då lägger de upp en plan för dig så att du klarar det tills dess. Skulle säga att du får en tid inom två veckor:)
Skogsmullen 2009-11-09 18:02 ! Citera #
Olika men för mig så tog det ca 3 1/2 vecka från det att min körlärare bokade . Men tror det är ömöjligt att säga något tid då det är väldigt beroende på just hur många som skall köra upp och så. :D
Nicke 2009-11-09 18:34 ! Citera #
Mitt tips är att när du känner dig redo att boka uppkörning så ska du göra det. Kön i Göteborg var cirka 2-3 månader som privatist om jag minns rätt. Jag tror det är bra att boka uppkörningen några månader innan eftersom då har men ett bestämt mål som man strävar mot. Risken med att köra i körskolorna är att de kan hålla dig tillbaka för att tjäna pengar. Jag vet ibland har körläraren velat göra moment som man redan kan eller som de tidigare sagt att man gör bra. Står man inte på sig då kan man bli lite utnyttjad-tyvärr =/

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov