Start > Körkortsforum > Ni som har klarat uppkörning i…

Ni som har klarat uppkörning i uppsala

Frazz 2016-06-15 09:05 ! Citera #
Hej, finns det någon/några som har klarat en uppkörning i uppsala och som kan ge tips? Ska köra upp där för det var bara dem hade en ledig tid, bor i stockholm annars så har inte kört i uppsala tidigare. Tack på förhand
Karolina 2016-06-17 09:55 ! Citera #
Åk dit innan och öva på stadskörning. MASSA enkelriktade gator.
Gäst 2016-06-17 10:21 ! Citera #
Min handledare bor där. Säger att där finns massa rondeller med cyklister. Så kör sakta
Gäst 2016-06-25 19:53 ! Citera #
Ska köra upp den 30/6.. :cry: :cry: .. har övningskört i uppsala i ett år och är ändå orolig :cry: :cry:
Gäst 2016-07-01 15:35 ! Citera #
Gäst 2016-06-25
Ska köra upp den 30/6.. :cry: :cry: .. har övningskört i uppsala i ett år och är ändå orolig :cry: :cry:
Har kuggat...
Gäst 2016-07-01 16:21 ! Citera #
Oj va synd! Vilka anmärkningar har du fått?
Gäst 2016-07-01 23:14 ! Citera #
Gäst 2016-07-01
Oj va synd! Vilka anmärkningar har du fått?
Skulle backa parallelt en bil, blev lite utanför rutan, sen rättade till men det hjälpte inte, det var redan kört. Inspektören ville att jag skulle göra det på en gång. Sen på landsväg skulle jag svänga vänster men jag missade det och blev orolig så att jag släpte gasen men fortsatte åka ändå, då sa han att det gjorde ingenting och jag kunde fortsätta bara. Det var fel av mig. Jag borde absolut inte släpppa gasen trots jag missade sväng. Det var farligt och risk för påkörning bakifrån. Annars var allt bra och vi körde i stort sätt i boländerna: rondeller, svängar osv. Obs! Släpp alltid cyklister på obevakade övergångställen när kör ut från rondell. Så var det. Görde trafikverkets golf. Det var jobbigt, tycker jag, eftersom jag är van med annan stor bil :/. Fråga gärna om ni vill veta mer
Gäst 2016-07-01 23:21 ! Citera #
Gäst 2016-07-01
Skulle backa parallelt en bil, blev lite utanför rutan, sen rättade till men det hjälpte inte, det var redan kört. Inspektören ville att jag skulle göra det på en gång. Sen på landsväg skulle jag svänga vänster men jag missade det och blev orolig så att jag släpte gasen men fortsatte åka ändå, då sa han att det gjorde ingenting och jag kunde fortsätta bara. Det var fel av mig. Jag borde absolut inte släpppa gasen trots jag missade sväng. Det var farligt och risk för påkörning bakifrån. Annars var allt bra och vi körde i stort sätt i boländerna: rondeller, svängar osv. Obs! Släpp alltid cyklister på obevakade övergångställen när kör ut från rondell. Så var det. Görde trafikverkets golf. Det var jobbigt, tycker jag, eftersom jag är van med annan stor bil :/. Fråga gärna om ni vill veta mer
Oj! Fel i meningen. Gjorde prov i trafikverkets golf
Gäst 2017-06-01 16:25 ! Citera #
Hej Alla trevliga!

Vill gärna ha lite tips om uppkörning i uppsala stan. Jag är från Norrtälje och har förrare prov den 7 juni. Jag har kört ca 20 år i Indien och Australien och några månader i . Jag blev kuggad en gång i körprov i Norrtälje och kunde inte boka något tid förran Sept. Många skrämmde mig att uppsala är en av värsta stad att få körkort och jag har ingen åning om vilka gatar inspektören tar bilen överhuvudtåget och vilka gator lite krångliga. Tack på förhand.

San
Gäst 2019-06-20 22:45 ! Citera #
Jag är mycket ledsen eftersom jag hade uppkörning där och jag körde upp väldigt försiktig pga många cykellister där på gatan men jag blev underkänd pga väldigt försiktig. Det var jätte konstigt.
Tyvärr

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 10:01
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest