Start > Körkortsforum > Osäker på om jag kan, ledsen..…

Osäker på om jag kan, ledsen...

Ledsen 2016-06-14 10:44 ! Citera #
Har sjukt höga krav på mig själv sen tidigare, och ska köra upp om 3 veckor. Givetvis har jag varit otroligt hård mot mig själv gällande körningen också.
Jag vet att jag kan köra bil, växlar bra ochtar ansvar i trafiken...men så fort jag kör med körskolan känner jag mig så jävla dålig!
Det är små grejer de hackar på hela tiden. De vägrar också säga hur de tror att jag kommer klara uppkörningen. Mina två handledare jag kör med är uppmuntrande och tycker att det jag får ”skäll” för av körskolan är finslip, men jag har svårt att tänka så. Jag vill bara klara det här jävla körkortet nu, och på körskolan är de ju ändå utbildade, så de borde väl veta?
Känner att jag nästan blir deprimerad innan jag ens har prövat att köra upp, för jag vet inte ens hur jag ligger till. Vågar inte lita på mina egna känslor om hur jag kör...
HUr ska man tänka?
Smartskallen 2016-06-14 10:49 ! Citera #
Du kan det säkert bättre än dem. 8-)

Kan en 80 åring eller en 16 åring köra bil så kan vem som helst.

Bara att fortsätta öva.
Ledsen 2016-06-14 10:57 ! Citera #
Hehe.

Jag märker ju att jag klarar av att köra bil, har kört i både storstäder och långa sträckor osv, men jag vet inte om det duger, och jag tycker körskolan är så dåliga på att ge mig någon hint om hur det går. För som det är nu känner jag mig bara mer knäckt och stressad när jag går därifrån, men samtidigt är det ju dom som lär ut bäst, inte mina två privata handledare....
Gäst 2016-06-14 12:11 ! Citera #
Är det körskolan som har bokat ditt förarprov?
Ledsen 2016-06-14 12:26 ! Citera #
Nej, jag själv. Har kört sedan i mars.
Gäst 2016-06-14 13:00 ! Citera #
Ledsen 2016-06-14
Nej, jag själv. Har kört sedan i mars.
Ok då kanske körskolan tycker att du inte är redo för uppkörning ännu,
eftersom de inte vill prata om din kommande uppkörning.

När du har gjort alla moment enligt trafikverkets läroplan på körskolan så bokar din körskola de annars din uppkörning.
Ledsen 2016-06-14 14:26 ! Citera #
Jag har bara haft 3 dubbellektioner, har fyra dubbellektioner kvar.
ska jag boka av min uppkörning då eller?
de har inte pratat någonting om någon läroplan eller liknande...
Gäst 2016-06-14 15:26 ! Citera #
Körskolorna brukar ha en surfplatta eller mobil med under körlektionerna, och går igenom vilka moment i läroplanen man ska göra på körlektionen.

Kör din kommande uppkörning om du har råd, annars tycker jag du väntar tills du har tränat mer med körskolan

Lycka till
Gäst 2016-06-14 16:00 ! Citera #
Som du säger så ja, körskolan är utbildade och vet vad de gör. Men låt dig inte luras för mycket och fortsätt ha starkt självförtroende, det är viktigt när du ska köra upp! Om du redan nu tänker att du kommer kugga så är det inte stor chans att du klarar det..

Jag själv körde 7 lektioner på körskola och vi hann med alla moment förutom 2 för jag kört mycket privat så det gick bra. Läraren hade inte heller mycket att säga angående körningen. Jag frågade hur många lektioner hon ville ha tills uppkörning och hon svarade att jag var nära mitt körkort, men ville ha 10 lektioner till. Jag svarade okej, gick hem till pappa och sa att vi bokar uppkörning privat för tänker inte gå 10 lektioner när hon inte ens säger vad jag ska förbättra och jag körde väl inte perfekt, men tillräckligt bra. Man behöver inte köra perfekt för att klara uppkörningen.

Vi bokade allting och körde upp i Sollentuna och jag klarade det, inspektören hade inget att anmärka på heller :) Be verkligen körskolan säga vad du gör för fel nästa lektion och träna på det hemma! Om du känner dig säker i din körning kommer det gå vägen!
Gäst 2016-06-14 16:17 ! Citera #
Dock är de väldigt individuellt så du får tänka själv på om du verkligen är redo för uppkörningen.. Annars fortsätt träna och kör så mycket som möjligt, både körskola och privat!

/föregående skribent

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo