Start > Körkortsforum > Tar körkort efter 35

Tar körkort efter 35

Gäst 2009-10-13 12:43 ! Citera #
Hej,
jag håller på att ta körkort och har just fyllt 35 år! Dessutom har jag två små barn hemma så det blir ingen eller lite tid för övningskörning. Jag hade i stort sett inte startat en bil innan februari i år och nu börjar jag få grepp om det hela.
Målet är körkort innan jul.

Någon mer som börjat köra i lite högre ålder eller som börjat tidigt men aldrig kommit till skott?
Skulle vara kul att utbyta lite erfarenheter.
carina 2009-10-19 12:40 ! Citera #
Hejsan,

Jag är 31 år och ska snart börja övningsköra. Väntar på svar från vägverket och länsstyrelsen.
Jag tyckte det var dax att ta kortet nu, alla vänner har det är det är så skönt att kunna ta bilen istället.
Jag har Bonniers Trafikskola 2009, Körkortsboken och nåt program på nätet. Det går bra än sålänge och jag har lärt mej mycket. Dock går jag inte på trafikskola än, tänkte lära mig köra först, sen kan man gå teorilektioner och köra på skolan.
Jag har inga barn så jag har väl lite mera tid på det sättet. Dock kommer mitt mål att ha körkort till nästa sommar, vill inte stressa, och jag har ju inte ens börjat köra.
Lycka till med kortet!! bättre sent än aldrig, eller hur:=)
Lena 2010-12-22 22:51 ! Citera #
Vet flera som tagit lappen efter 40, en jobbkompis va 50, hon körde lääääääng, men till sist gick det.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor