Start > Körkortsforum > Ge upp?

Ge upp?

Caroline 2016-06-13 11:37 ! Citera #
Vet ej om jag ska ge upp.
Misslyckades på min andra uppkörning idag. Fick inte ens köra landsväg.

Vad fokuserar de på när man gör omprov? Allt eller det man kuggade på tidigare gånger?
Gäst 2016-06-13 12:13 ! Citera #
Det beror på, vissa inspektörer kollar hur det gick under förra uppkörningen. Protokollet visar bara punkter och de kan inte vara helt hundra på varför du kuggade, så de blir nog en vanlig uppkörning som tidigare. Säkerhetskontrollen behöver du nog inte göra igen.

Lycka till. 8-)
Gäst 2016-06-13 12:25 ! Citera #
Tack. Men jobbigt med en kontrollant som nedvärderar en så fort man sätter sig i bilen. Som säger att jag måste planera min körning när han hela tiden sa var jag skulle ligga när jag körde.
Gäst 1 2016-06-13 17:05 ! Citera #
Gäst 2016-06-13
Tack. Men jobbigt med en kontrollant som nedvärderar en så fort man sätter sig i bilen. Som säger att jag måste planera min körning när han hela tiden sa var jag skulle ligga när jag körde.
Så du tycker att inspektören nervärderade dig genom att säga till dig att du måste planera din körning?
Det är ju det körning går ut på, att hitta en trafikrytm och planera sin färdväg.
Har du en bra planering så blir du mindre överraskad om nått händer längre fram..

Och inspektören SKA leda dig till vart du ska köra, men sedan är det du som placerar bilen rätt och har bra och jämn hastighet samt visar att du kan framföra en bil på ett trafiksäkert sett!
Gäst 2016-06-13 20:15 ! Citera #
Du får gärna utveckla varför du tycker att han nedvärderade dig. Det är väldigt enkelt att skylla ifrån sig sina kuggningar på inspektören.... har själv gjort det.

Men inte får man körkort för det. Så lyssna på vad han sa och så sätter du dig i bilen nästa gång med inställningen ”Nu jävlar ska jag visa att jag kan köra bil!”

Ge inte upp! Lycka till :)
Gäst 2016-06-14 08:00 ! Citera #
Han nervärderade mig ju genom att hela tiden berätta innan vi kom fram till situationen var jag skulle ligga som om jag aldrig hade kört bil förut.

Så han GAV ju aldrig mig en chans att få planera själv.
Gäst 2016-06-14 12:18 ! Citera #
Gäst 2016-06-14
Han nervärderade mig ju genom att hela tiden berätta innan vi kom fram till situationen var jag skulle ligga som om jag aldrig hade kört bil förut.

Så han GAV ju aldrig mig en chans att få planera själv.
Låter som som du körde i västerfilen, fast grundpositionen är ligga i höger filen?

Har jag fel?
Gäst 2016-06-15 20:30 ! Citera #
La mig i vänster fil för att han sa åt mig att göra det. Har ni inte läst mitt original inlägg?
Gäst 2016-06-15 20:35 ! Citera #
Gäst 2016-06-15
La mig i vänster fil för att han sa åt mig att göra det. Har ni inte läst mitt original inlägg?
Vart kan man hitta ditt orginalinlägg ?
Gäst 2016-06-19 13:05 ! Citera #
Första inlägget överst i den här tråden.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 10:52
1
I går 16:13
6
2025-01-13 23:16

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor