Start > Körkortsforum > Farsta VS Södertälje

Farsta VS Södertälje

Gäst 2016-06-11 18:46 ! Citera #
Hej!
Nu det är dags att boka teori och uppkörning! Så svårt att välja...Vad tycker ni? Väljer mellan Farsta och Södertälje. Kan någon dela med sin erfarenhet. kanske har gjort sin uppkörning där?
Gäst 2016-06-11 19:52 ! Citera #
Vart har du övningskört mest?
Gäst 2016-06-11 22:12 ! Citera #
Gäst 2016-06-11
Vart har du övningskört mest?
Precis, kör upp där du har mest körvana, brukar bli enklast så
Gäst 2016-06-19 12:16 ! Citera #
För mig var det tvärtom. När jag körde upp på ett ställe jag aldrig varit på tidigare kändes det mkt lättare. Då sätts man på prov att man verkligen tittar på skyltar och har lärt sig reglerna. Bättre att lära för livet är min ringa mening. Tror det är väldigt individuellt
Mrg 2016-06-19 12:31 ! Citera #
När jag skulle göra uppkörningen så sa alla att jag borde ta Södertälje för att alla jag kände klarade det på första försöket där men jag bokade Farsta eftersom jag visste att det kommer gå bra där också eftersom jag va så säker på mig själv. Läste igenom massa trådar här om Farsta och av 100 var typ 2 positiva så jag fick lite ångest men åkte ändå dit hade uppkörning på en onsdag 15:30 med massa trafik. Gjorde några små fel men det var godkänt. Fick världens trevligaste instruktör som jag i första hand trodde var värsta häxan :P men hon var hur lugn som helst :)
Gäst 2016-10-05 22:18 ! Citera #
Kört två ggr i Farsta. Upplevde inte instruktörerna som otrevliga. Den första jag körde med var en jättetrevlig kille, 35-40 kanske? Han pratade med en och det gjorde att jag slappnade av lite mer. Superödmjuk och pedagogisk. Han gav bra feedback på det jag kuggade på. Vilket är kanon, då ver man vad man ska tänka på mer och öva exakt på.

Andra killen ( äldre herre) jag körde med var inte heller han otrevlig, mer tystlåten men inte otrevlig. Utan korrekt o proffesionell. Jag klarade den uppkörningen och har nu körkort!

Tror det är en myt att förarprövare är otrevliga. De som påstår det har nog kuggats och är dåliga på att ta feedback gällande sin körning. Man blir ju faktiskt kuggad av en anledning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 16:45
2
I dag 16:26
4
I dag 14:22
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo